Auteur Topic: Galaxy dimension gd-48  (gelezen 5747 keer)

Smitt

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy dimension gd-48
« Gepost op: dinsdag 17 februari 2015, 18:04 »
Beste mensen,ik zit met het volgende, ik ben een galaxy dimension gd-48 aan het installeren , nu moet ik alleen nog sirene's en flitser en externe verlichting aansluiten. Ik heb de handleiding gelezen en begreep hieruit dat dit volgens mij op rio 0 / rio 1 aangesloten kan worden. Omdat ik meerdere sirene's wil aansturen heb ik een externe beveiligde voedingskast met relais. kan ik nu parallel op de sirene welke op de centrale wordt aangesloten, ook het aansturen van mijn relais aansluiten, en dit hetzelfde doen met de flitser uitgang. Nu zag ik dat er op rio 0 ook een wisselcontact zit kan ik deze programmeren om ook met de externe voeding het spoeltje van een extern relais aan te sturen voor mijn externe verlichting, kan iemand mij hierover advies geven, hoe dit het beste kan en hoe ik dit moet programmeren.
Alvast bedankt, een fanatieke hobbyist.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy dimension gd-48
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 21 februari 2015, 21:06 »
Beste hobbyist
Je kan beter een andere forum kiezen om dit erin te zetten.  Zelf heb ik niet niet veel met Honeywell.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy dimension gd-48
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 februari 2015, 21:06 »
Honeywell

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy dimension gd-48
« Reactie #3 Gepost op: maandag 23 februari 2015, 18:21 »
Dat is beter.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy dimension gd-48
« Reactie #4 Gepost op: maandag 23 februari 2015, 20:50 »
Lekker simpel antwoord niet? Reageer dan niet...

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy dimension gd-48
« Reactie #5 Gepost op: maandag 23 februari 2015, 21:52 »
Zeker kun je het potentiaal vrije contact gebruiken om hiermee een relais aan te sturen.
Programmeren doe je in menu 53 en dan op zoek naar de uitgang 1002, dan nog een goede functie selecteren wanneer deze geactiveerd zal moeten worden, ik zou flitser (vasthoudend) kiezen, dan komt de uitgang in rust bij acceptatie alarm.
Kies je sirene met (meegaand) zal de sirene en dus ook relais na 3 minuten uitgaan.

Beste zou ook zijn dat je een installateurs handleiding ziet te krijgen, anders gaat het niet goedkomen.

@sqouzie: kan ook niet echt zeggen dat jouw antwoord zo constructief is. ;)
Lekker simpel antwoord niet? Reageer dan niet...