Auteur Topic: Ben het zat met hardleerse planners  (gelezen 568 keer)

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
Ben het zat met hardleerse planners
« Gepost op: zondag 5 mei 2024, 19:15 »
De kop zegt het al.

Mijn vaste planner blijkt hardleers te zijn om regelingen uit het CAP PB niet te respecteren en afspraken niet na te komen. Mijn planner overtreed keer op keer artikel 73 (Ik heb het op dit forum wel vaker dat artikel genoemd).

Mijn hardleerse planner plan mij telkens weer in voor een dienst langer dan 8 uur, dat ik volgens artikel 73 niet verplicht ben. Deze regeling heb ik op zwart op wit van de organisatie. Het is bekend bij de planning, hun manager, mijn manager en teamleiding. Per email-verkeer heb ik keer op keer protest aangetekend, waar het wel is aangepast, maar deze hardleerse ego´st van een planner blijft maar treiteren.

Keer op keer ontstaat er een conflict tussen mij en mijn planner omdat hij de regelingen uit het CAO PB niet respecteert en uitvoer.

Ik zie dat als discriminatie. De regelingen uit het CAO PB zijn bedoeld voor de bescherming van de werknemer. PUNT!! Elke overtreding is de organisatie aansprakelijk en medeverantwoordelijk.

Ik ben het zat en ben naar de vakbond gegaan. Ik wacht op antwoord.

Ik mag op grond van artikel 73 diensten weigeren die langer zijn dan 8 uur. Dat heb ik een aantal weken ook gedaan. Daar was de hardleerse planner niet blij mee, maar daar heb ik maling aan. Het gaat immers om mijn rechten en gezondheid.

Planner

• Erelid
    • Bekijk profiel
Re: Ben het zat met hardleerse planners
« Reactie #1 Gepost op: zondag 5 mei 2024, 20:01 »
Ik snap niet zo goed waarom jij de 'strijd' aan blijft gaan met de planner(s)? Ik zou mij wenden tot zowel de HR afdeling en jouw leidinggevende, ze indien nodig kennis laat nemen van dit artikel in de CAO, ze duidelijk aangeven dat jij gebruik wenst te maken van dit recht, dat jij, zeker wanneer dit op geen enkele manier vooraf gevraagd wordt, jij geen diensten van meer dan 8 uur wilt hebben. En dan geef jij aan dat jij er van uit gaat dat zij dit in de rest van de organisatie duidelijk maken en dat deze diensten niet meer ingepland gaan worden. Mocht dat wel gebeuren, dan stuur jij deze personen meteen een mail met daarin het foute rooster, en dat jij zonder tegenbericht er van uitgaat dat de dienst 8 uur duurt (+ pauze), de eindrijd hetzelfde blijft en jij dus later begint dan in het rooster staat.

Ik heb de indruk dat jij alles veel te persoonlijk opvat, je veel te druk maakt en zelf ook niet in echt in oplossingen denkt. Hou het gewoon zakelijk en schakel anderen in die je kunnen helpen.

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: zondag 5 mei 2024, 20:35 »
Ik snap niet zo goed waarom jij de 'strijd' aan blijft gaan met de planner(s)? Ik zou mij wenden tot zowel de HR afdeling en jouw leidinggevende, ze indien nodig kennis laat nemen van dit artikel in de CAO, ze duidelijk aangeven dat jij gebruik wenst te maken van dit recht, dat jij, zeker wanneer dit op geen enkele manier vooraf gevraagd wordt, jij geen diensten van meer dan 8 uur wilt hebben. En dan geef jij aan dat jij er van uit gaat dat zij dit in de rest van de organisatie duidelijk maken en dat deze diensten niet meer ingepland gaan worden. Mocht dat wel gebeuren, dan stuur jij deze personen meteen een mail met daarin het foute rooster, en dat jij zonder tegenbericht er van uitgaat dat de dienst 8 uur duurt (+ pauze), de eindrijd hetzelfde blijft en jij dus later begint dan in het rooster staat.

Ik heb de indruk dat jij alles veel te persoonlijk opvat, je veel te druk maakt en zelf ook niet in echt in oplossingen denkt. Hou het gewoon zakelijk en schakel anderen in die je kunnen helpen.

De leidinggevende zijn hiervan op de hoogte. De planner weet dondersgoed, na diverse mails om mij geen diensten te geven langer dan 8 uur. Maar deze planner weet niet van ophouden. En! de grens is bereikt.

Vakbond is de volgende stap, omdat mijn en zijn leidinggevende er niets aan doen, is de volgende stap de vakbond.

Dat gezeur van het schenden van mijn regeling moet ophouden. Ben het zat om gediscrimineerd te worden.

HR vertrouw ik niet.

Ja het is persoonlijk, want het overkomt mij door dat getreiter door de planner. Hij weet niet van ophouden, het heeft effect op mijn rust en functioneren. Daarom heb ik het voorgelegd aan de vakbond, die mij kan helpen.

Planner

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maandag 6 mei 2024, 03:00 »
Jij vertrouwt HR niet? Als jij ze niet informeert, hoe kunnen zij dan jouw vertrouwen terugwinnen? Baat het niet, schaad het niet. Maar HR is toch echt de partij die leidinggevenden en planners aan moet spreken op het naleven van arbeidsonstandigheden.

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maandag 6 mei 2024, 10:55 »
Jij vertrouwt HR niet? Als jij ze niet informeert, hoe kunnen zij dan jouw vertrouwen terugwinnen? Baat het niet, schaad het niet. Maar HR is toch echt de partij die leidinggevenden en planners aan moet spreken op het naleven van arbeidsonstandigheden.

Laat ik dat pad maar eens bewandelen.

Mijn TL was niet blij met mijn mening, maar die kan niets doen, omdat ik in mijn gelijk sta.

Sjakie

• Erelid
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
« Reactie #5 Gepost op: maandag 6 mei 2024, 17:02 »
En door wie wordt HR betaald? Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Planner,  je gelooft te veel in ideale situaties

Planner

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maandag 6 mei 2024, 19:30 »
En door wie wordt HR betaald? Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

En door wie wordt jij betaald? Voer jij ook als een blind paard maar gewoon uit wat jou gezegd wordt? Een HR medewerker die zijn/haar functie serieus neemt haakt hier gewoon op in en geeft aan de organisatie door wat er aan de hand is.

Planner,  je gelooft te veel in ideale situaties

Nee hoor, ik vertel gewoon hoe ik gewend ben hoe de HR afdeling in de grotere organisaties waar ik werkzaam ben geweest werken. En ja, ook daar worden fouten gemaakt.

Als ik beveiliger64 moet geloven foen alle planners  het fout, volgens jou alle HR medewerkers. Ik ben benieuwd welke groep werknemers zijn/haar functie dan wel serieus neemt?

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 7 mei 2024, 03:36 »
Als ik beveiliger64 moet geloven foen alle planners  het fout, volgens jou alle HR medewerkers. Ik ben benieuwd welke groep werknemers zijn/haar functie dan wel serieus neemt?

Dan heb jij geen enkel idee hoe het bij onze organisatie er aan toe gaat. Wat ze bij mij doen, doen ze zoveel mogelijk ook bij anderen.

Ik spreek momenteel over mijn vaste planner die even corrupt is als de rest van de groep planners bij ons die alles doen om hun jaarlijkse vette bonus te krijgen.

Ik vertrouw in ieder geval mijn eigen planner niet meer met zijn leugens en truckjes. Het gedrag wordt goed gekeurd door de leiding, en dat zegt al genoeg.

Ik weet waarover ik spreek.

Only

• Actief lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 7 mei 2024, 11:48 »

Dan heb jij geen enkel idee hoe het bij onze organisatie er aan toe gaat. Wat ze bij mij doen, doen ze zoveel mogelijk ook bij anderen.

Ik spreek momenteel over mijn vaste planner die even corrupt is als de rest van de groep planners bij ons die alles doen om hun jaarlijkse vette bonus te krijgen.

Ik vertrouw in ieder geval mijn eigen planner niet meer met zijn leugens en truckjes. Het gedrag wordt goed gekeurd door de leiding, en dat zegt al genoeg.

Ik weet waarover ik spreek.

Ik ben echt niet pro planners hoor, en er is zeker af en toe flink ruimte voor verbetering, maar je draaft nu wel een beetje door hoor.
Plannen is af en toe echt hondenwerk en ik snap ze prima dat dicht is dicht is..misschien niet altijd even leuk, maar ik begrijp wel dat ze het proberen.
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar jij werkt, maar ik werk bij een forse, en geloof me..en zijn heel veel mensen met speciale wensen waardoor het af en toe onmogelijk plannen is als je het niet gewoon probeert, hoe vervelend dan ook.

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 8 mei 2024, 07:43 »
Ik ben echt niet pro planners hoor, en er is zeker af en toe flink ruimte voor verbetering, maar je draaft nu wel een beetje door hoor.
Plannen is af en toe echt hondenwerk en ik snap ze prima dat dicht is dicht is..misschien niet altijd even leuk, maar ik begrijp wel dat ze het proberen.
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar jij werkt, maar ik werk bij een forse, en geloof me..en zijn heel veel mensen met speciale wensen waardoor het af en toe onmogelijk plannen is als je het niet gewoon probeert, hoe vervelend dan ook.

Ik draaf niet door, ik sta op mijn strepen. Naleven van bepalingen ter bescherming van de werknemer is een taak van de planning en de organisatie. Als ik gebruik maakt van regelingen uit het CAO PB hoort dat netjes nageleefd en gerespecteerd te worden. Daar is hier geen spraken.

De regels zijn simpel. De planner(s) horen zich hieraan te houden.

Ik geloof best dat het een hondenbaan is, maar dat weten zij, anders hadden zij wel een andere baan gekozen.

Ad

• Erelid
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 8 mei 2024, 12:37 »
Grote vraag is natuurlijk wel wat je nu bereikt door het hier zo neer te zetten. Wij kunnen kennis nemen dat je erg gefrustreerd bent omdat de planning, HR en overige mensen binnen de organisatie niet doen wat jij graag wil en wat ze volgens de CAO zouden moeten doen. Zij zullen echter niet echt wakker liggen dat je hier op dit forum je hart lucht. Of het in de praktijk het (jouw) probleem oplost valt natuurlijk te betwijfelen.

Als je maar lang genoeg op je strepen blijft staan, zal de planning uiteindelijk wel ophouden en naar mogelijkheden kijken om je wel goed te plannen.

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: zondag 12 mei 2024, 05:30 »
Grote vraag is natuurlijk wel wat je nu bereikt door het hier zo neer te zetten. Wij kunnen kennis nemen dat je erg gefrustreerd bent omdat de planning, HR en overige mensen binnen de organisatie niet doen wat jij graag wil en wat ze volgens de CAO zouden moeten doen. Zij zullen echter niet echt wakker liggen dat je hier op dit forum je hart lucht. Of het in de praktijk het (jouw) probleem oplost valt natuurlijk te betwijfelen.

Als je maar lang genoeg op je strepen blijft staan, zal de planning uiteindelijk wel ophouden en naar mogelijkheden kijken om je wel goed te plannen.

Dat laatste is dat de aanhouder wint. Eerst was het gezeur dat de planner(s) zomaar verlof gingen afschrijven, daar heb ik diverse malen aan de bel getrokken, en nu het overtreden van ouderen regelingen uit het CAO.

De organisatie heeft een verdomde hekel aan het CAO, maar zij kunnen niet anders dan zich houden aan het CAO. Straks ook nog een mail dat ik vanaf mijn 60ste geen nachten meer gaat draaien. Als de planning toch na mijn 60ste nachten gaan inplannen kom ik niet opdagen. Zij waren immers lang op de hoogte.