Auteur Topic: Offerte onderhoud Inbraak / Brand  (gelezen 388 keer)

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Gepost op: maandag 22 april 2024, 14:50 »
Beste collega's,

Ik ben benieuwd hoe jullie de prijs voor een onderhoudscontract berekenen.
Per component, en hier dan een normtijd aan hangen? Zoja, wat voor tijden/prijzen per component?

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #1 Gepost op: maandag 22 april 2024, 15:57 »
Ik heb een vast bedrag voor de eerste 16 zone's. vervolgens een x-bedrag voor elke 16 zone's extra, dus bij 32 zone's 48 zone's, 64 zone's enz.
Ik ga hier geen bedragen noemen. Hoop dat je dat snapt.
groet,
Wim

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #2 Gepost op: maandag 22 april 2024, 18:05 »
Wij hebben een excel sheet waar wij invullen hoeveel detectoren, uitbreidingen, codebediendelen er zijn etc. Aan ieder component hangen we een tijd aan en dat maal ons uurtarief plus een basis tarief voor de reiskosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #3 Gepost op: maandag 22 april 2024, 22:18 »
Wij hebben een excel sheet waar wij invullen hoeveel detectoren, uitbreidingen, codebediendelen er zijn etc. Aan ieder component hangen we een tijd aan en dat maal ons uurtarief plus een basis tarief voor de reiskosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben heel benieuwd welke tijden jullie hanteren.
Kan je deze met mij delen?

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #4 Gepost op: maandag 29 april 2024, 11:32 »
Ik ben heel benieuwd welke tijden jullie hanteren.
Kan je deze met mij delen?
Die voor brandmeldinstallaties staat op de FTP site van ADI

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 30 april 2024, 20:34 »
de ftp site van adi ligt toch plat ?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.109
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 2 mei 2024, 00:50 »
Is toch niet zo moeilijk.
Je gaat gewoon onderhoud uitvoeren en houdt bij hoe lang je er bezig bent met elke handeling.
dus CCS controleren, accu testen, software update enz. detectoren controleren op de juiste werking, kijken wat er verandert is, navragen wat er organisatorisch is gewijzigd enz.
Doe dat bij 10 systemen en je hebt een goed gemiddelde voor alles waar je je prijzen op kunt baseren.

Prijzen van een ander overnemen is erg gevaarlijk, de een kan een rondje lopen en zeggen "johhh dat ziet er allemaal wel netjes uit", "accu is nog geen 4 jaar oud", "oké hier heb je een rapportje, dat is dan 250 euro, bel maar als er problemen zijn en anders tot volgend jaar"
Terwijl een ander serieus detectoren open maakt, looptesten uitvoert, accutest uitvoert, klantgegevens bij houdt/wijzigt, meldkamer rapport opvraagt met uitgevoerde testen, software updates uitvoert, babbeltje met de klant maakt om problemen in de praktijk boven water te krijgen enz.

Maak gewoon een lijst wat uitgevoerd moet worden met een logische volgorde en voer het zo ook uit en daar rolt dan vanzelf wel een gemiddelde tijd uit op de manier zoals jij de werkzaamheden uitvoert.


Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 3 mei 2024, 11:24 »
Bedankt voor de tip!
Ben ik ook zeker niet van plan.
Ik zie alleen vaak hele grote verschillen tussen bedrijven (begrijpelijk; overheadkosten enz.).
Dus was eens benieuwd hoe andere partijen dit berekenen.

Is toch niet zo moeilijk.
Je gaat gewoon onderhoud uitvoeren en houdt bij hoe lang je er bezig bent met elke handeling.
dus CCS controleren, accu testen, software update enz. detectoren controleren op de juiste werking, kijken wat er verandert is, navragen wat er organisatorisch is gewijzigd enz.
Doe dat bij 10 systemen en je hebt een goed gemiddelde voor alles waar je je prijzen op kunt baseren.

Prijzen van een ander overnemen is erg gevaarlijk, de een kan een rondje lopen en zeggen "johhh dat ziet er allemaal wel netjes uit", "accu is nog geen 4 jaar oud", "oké hier heb je een rapportje, dat is dan 250 euro, bel maar als er problemen zijn en anders tot volgend jaar"
Terwijl een ander serieus detectoren open maakt, looptesten uitvoert, accutest uitvoert, klantgegevens bij houdt/wijzigt, meldkamer rapport opvraagt met uitgevoerde testen, software updates uitvoert, babbeltje met de klant maakt om problemen in de praktijk boven water te krijgen enz.

Maak gewoon een lijst wat uitgevoerd moet worden met een logische volgorde en voer het zo ook uit en daar rolt dan vanzelf wel een gemiddelde tijd uit op de manier zoals jij de werkzaamheden uitvoert.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: Offerte onderhoud Inbraak / Brand
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 3 mei 2024, 20:42 »
de ftp site van adi ligt toch plat ?
Nee, hoor, ik ben er gewoon in via FileZilla. Alles staat er nog