Is toch niet zo moeilijk.
Je gaat gewoon onderhoud uitvoeren en houdt bij hoe lang je er bezig bent met elke handeling.
dus CCS controleren, accu testen, software update enz. detectoren controleren op de juiste werking, kijken wat er verandert is, navragen wat er organisatorisch is gewijzigd enz.
Doe dat bij 10 systemen en je hebt een goed gemiddelde voor alles waar je je prijzen op kunt baseren.
Prijzen van een ander overnemen is erg gevaarlijk, de een kan een rondje lopen en zeggen "johhh dat ziet er allemaal wel netjes uit", "accu is nog geen 4 jaar oud", "oké hier heb je een rapportje, dat is dan 250 euro, bel maar als er problemen zijn en anders tot volgend jaar"
Terwijl een ander serieus detectoren open maakt, looptesten uitvoert, accutest uitvoert, klantgegevens bij houdt/wijzigt, meldkamer rapport opvraagt met uitgevoerde testen, software updates uitvoert, babbeltje met de klant maakt om problemen in de praktijk boven water te krijgen enz.
Maak gewoon een lijst wat uitgevoerd moet worden met een logische volgorde en voer het zo ook uit en daar rolt dan vanzelf wel een gemiddelde tijd uit op de manier zoals jij de werkzaamheden uitvoert.