Auteur Topic: Tda7440 foutmelding  (gelezen 425 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.110
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Tda7440 foutmelding
« Gepost op: woensdag 17 april 2024, 21:55 »
Ik kwam vanavond bij een systeem met een foutmelding van de TDA kiezer.
Eigen installateur was er al bij geweest en had aangegeven dat alles stuk was en dat ze maar een nieuw systeem moesten kopen
Maar kijk ik naar de kiezer dan zie ik een geel ledje bij sys, een geel ledje bij poll, een geel ledje bij ethernet, bij Sim, bij GSM en bij GPRS/3G terwijl de groene ledjes op de netwerkaansluiting gewoon knipperen.
Systeem is trouwens een ATS2000 uit 2004 dus al bijna 20 jaar oud.

wat kan de foutmelding veroorzaken?
en is het nog zinvol hier in te gaan investeren?
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 17 april 2024, 22:00 »
Heb je toevallig ook de Iris Touch software geprobeerd?
De kiezer is namelijk uit te lezen met deze software en regelmatig wordt van deze kiezers de installateurscode niet aangepast.
Mogelijk kun je hiermee de storing terugvinden.
En mocht je alle gegevens hebben, dan is een reset misschien een oplossing om te kijken of je dan wel verder komt.
« Laatst bewerkt op: woensdag 17 april 2024, 22:03 door Dré »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.110
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 17 april 2024, 23:05 »
Je bedoelt de Iris toolbox?

Wel op mijn laptop staan maar (nog) niet gebruikt.
Voordat ik serieuze kosten maakt in een systeem van 20 jaar oud toch eerst even kijken/informeren of het wel zinvol is om hier nog mee aan het werk te gaan.
Mede omdat ook de 2G uitgefaseerd wordt en er dan uiterlijk toch al een andere kiezer in zal moeten.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 312
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 april 2024, 16:54 »


Mede omdat ook de 2G uitgefaseerd wordt en er dan uiterlijk toch al een andere kiezer in zal moeten.

De ATS2000 (Classic) is ook al geruime tijd uitgefaseerd, dus...

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 18 april 2024, 19:21 »
advies vervangen door een axon 1700 of ats 1500
verschil tussen de kiezer en een centrale kit is niet zo veel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.110
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 18 april 2024, 20:04 »
Ik heb het geheel bij de eindgebruiker neergelegd met de mogelijke opties.
Wil deze verder met het oude systeem, met het risico dat het toch allemaal niets wordt, dan is dat hun eigen keuze en kunnen ze mij niet verwijten dat ze niet gewaarschuwd zijn.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.110
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: maandag 22 april 2024, 21:57 »
Klant heeft toch maar besloten om een ander systeem te laten monteren en afscheid te nemen van zijn oude installateur.
Ik zal binnenkort foto's sturen hoe deze (landelijk werkende beveiligingsketen) de beveiliging bij deze klant had gemonteerd.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.110
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Tda7440 foutmelding
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 26 april 2024, 01:20 »
Als beloofd even wat foto's

Zo zag dus het systeem er uit zoals dit door een lid van de Detec groep was gemaakt.
Bovenin de kast zie je wat zwartigheid ontstaan door warmte en de monteur die er was gaf als reden "kijk helemaal zwart", "het systeem is defect en moet vervangen worden"
Dat was voor cliënt de bekende druppel en heeft daarom ons er bij geroepen.

en na een dagje kabels uitzoeken en opnieuw monteren is het dus zo geworden.

Dus met exact dezelfde hoeveel kabels ed.
Oké het kan nog beter maar met de bestaande soepele bekabeling en de beschikbare kabellengte dit er nog van kunnen maken.

Het ergste van alles is dat het deurcontact van de hoofd meterkast (20m verderop) was aangesloten met een tweelingsnoer (uitbreiding van het systeem met nog vrije groepen zat overigens in dezelfde meterkast) en dat de draden op de 360 graden detector alleen op de spare aansluitingen waren aangesloten.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.