Auteur Topic: Geen toegang melding  (gelezen 696 keer)

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Geen toegang melding
« Gepost op: vrijdag 15 maart 2024, 01:29 »
Het ip nummer van de provider is veranderd.  Ik krijg met pincode hoofdgebruiker en installateur geen toegang. Met fob kan ik wel inschakelen en uitschakelen. Kan ook programmeren via utp. Maar in software kan ik ip niet zetten. Hoe krijg ik toch toegang...ik heb idee dat het aan deurschema of zo ligt.

Graag je advies hoe ik er weer op kan om ip te wijzigen. Het is een ats1500 of 1000 meen ik.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 15 maart 2024, 02:28 »
kun je misschien de vraag verduidelijken, want snap niet wat je bedoelt.
je spreekt over een code waarmee je geen toegang meer hebt, maar ook over je ip adres en provider.
wat werkt er niet, wat is precies je probleem.

software / in-uitschakelen / app?

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 15 maart 2024, 08:11 »
Ik kom dus niet in het panel om het ip nummer te wijzigen   zegt geen toegang. Als hoofdgebruiker met dob kom ik direct bij inschakelen. Pin installateur en hoofdgebruiker zeggen geen toegang. Alarm gaat af als ik alarm openschroef.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 15 maart 2024, 09:51 »
Volgens mij moet je even contact opnemen met je installateur. Die weet precies wat te doen.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 15 maart 2024, 20:02 »
Staat je IP adres dan statisch ingesteld?
Je zou dan kunnen overwegen om je modem in die range te zetten of je laptop direct aan te sluiten op de centrale.
Al vraag ik me af of er niet meer aan de hand is als je zegt dat install code geen toegang hebben.

GJ

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 20 maart 2024, 21:03 »
Laat ik een andere suggestie doen: als je het paneel verkeerd bedient, ziet de centrale het als een toegangsverzoek tot een deur en als dat niet geprogrammeerd/geconfigureerd is of de installateur dit niet mag, komt deze melding (verwarrend).

Kun je beschijven hoe je exact in installateursmode komt?

Ik heb het nog even geprobeerd: (menu) (PIN-code installateur) (Vink/OK)

Voor zover ik weet kan de hoofdgebruiker het IP adres niet wijzigen, heb je install code voor nodig.

Als de boel statisch is ingesteld: vergeet niet ook het NTP-server IP adres en het DNS-server IP adres te controleren als er IP adressen wijzigen.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 23 maart 2024, 18:34 »
Het is idd dat eerste. Dat doet ie met alle pincodes ook  met rfid fobs kan ik als gebruiker er wel bij. Maar dan alleen direct inschakelen. Kan ook kijken of ik dat uit kan zetten. Ik heb de installateur code..ben zelf de installateur...dus zit iets in deurgroep verkeerd. De oude ats1000 had dit niet meen ik. Deze ats1500 wel. Wat moet ik instellen? Programmeren lukt me nog wel dacht ik.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 maart 2024, 16:46 »
ik heb zelfde ip range weer voor elkaar..de utp lag er uit. De ATS downloader geeft nu foutmelding bij opstarten van de software. 

Communication service not found
en
Could not connect to service net.tcp://localhost:8731

Bij maken verbinding krijg ik communication service not found.

Ik zit in zelfde ip range.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #8 Gepost op: zondag 24 maart 2024, 16:48 »
vaak helpt het dan om de pc opnieuw op te starten.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #9 Gepost op: maandag 25 maart 2024, 19:12 »
Top, restart laptop werkt. Nu nog die toegang voor mekaar krijgen.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #10 Gepost op: maandag 25 maart 2024, 19:35 »
Als jij de installateurs code weet moet je toch echt middels [ MENU ] + + [ENTER] in het menu moeten komen.

op dezelfde manier moet een gebruiker dit kunnen, alleen uiteraard met minder rechten.
krijg je iets als deur toegang, dan heb je niet eerst op menu gedrukt.

Ook moet je zorgen dat er geen alarmen actief zijn.
Druk eens op de knop [F] wat geeft hij dan weer (mogelijk moet je dan ook een (gebruikers)code invoeren).

En voor verbinden moet je zorgen dat ook je installateur code juist is in de software.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 29 maart 2024, 12:33 »
hi,

Dank je wel. My bad. Ik had verkeerde code voor de installateur, en daarnaast was me niet duidelijk dat je dan menu moest kiezen. Nu kom ik wel in menus. Heb ook deurgroep aangemaakt, maar dat zou dan niet hoeven.

Ik zie onder communicatie geen IP instellingen, maar zal de handleiding nog keer napluizen. Heb aparte vlan gemaakt om ip te lussen.

Nogmaals dank U


Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen toegang melding
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 29 maart 2024, 15:49 »
Klink in de software links op je paneel met de rechter muisknop.
ga naar verbindingen
Voeg toe
*zorg dat je bij tabje 'TCP/IP' staat
en vul hier het IP adres is van je centrale.