Auteur Topic: Nieuwe CAO onderhandeling 2024  (gelezen 14762 keer)

Ad

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 211
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #120 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 08:06 »
Op dit moment zal het probleem zijn dat de werkgevers dit stukje wel weer in willen leveren, maar er vast weer iets tegenover moet staan, terwijl dit dus een illegale afspraak blijkt te zijn.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #121 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 14:46 »
Op dit moment zal het probleem zijn dat de werkgevers dit stukje wel weer in willen leveren, maar er vast weer iets tegenover moet staan, terwijl dit dus een illegale afspraak blijkt te zijn.

En daarom zou het dus ook slim zijn  dat jullie dit zelf even via de rechter regelen...

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 214
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #122 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 19:28 »
En daarom zou het dus ook slim zijn  dat jullie dit zelf even via de rechter regelen...

Dat gaat nooit gebeuren. Zoals ik het beleef en ook uit ervaring en je zou daar juridisch iets mee doen in je eentje. Word de sfeer onprettig, het duurt lang voordat die juridische strijd voorbij is en zal de werkgever druk uitoefenen op allerlei manieren. Op de vloer meerderen met je meekrijgen is ook heel moeilijk en word je als vervelend weg gezet dus...

Dus velen zullen zich afvragen is dat het waard... en hierdoor is de beveiligingsbranche niet echt aantrekkelijk om te blijven voor velen. De personen die wel blijven pakken het op een andere manier wel terug of vinden het niet belangrijk genoeg.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #123 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 20:29 »
Tja, als je zo in de wedstrijd staat dan schiet het niet op. Ik heb binnen en buiten de beveiliging gewerkt, altijd mijn mond open gedaan wanneer iets krom was en het is mij altijd gelukt, zonder en met (2x) de rechter. Er is nooit druk op mij uitgeoefend, de verstandhouding met mijn werkgever(s) was altijd prima, voor en na de afhandeling. Zolang je het gewoon zakelijk houdt hoeven de persoonlijke verstandinghoudingen daar helemaal niet onder te leiden. Als ik echter lees hoe sommigen hier over hun werkgever(s) schrijven/praten, tja, dan moet je niet raar opkijken dat de verstandhouding niet goed is/blijft....
« Laatst bewerkt op: zondag 17 maart 2024, 20:31 door Planner »

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 214
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #124 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 20:40 »
Tja, als je zo in de wedstrijd staat dan schiet het niet op. Ik heb binnen en buiten de beveiliging gewerkt, altijd mijn mond open gedaan wanneer iets krom was en het is mij altijd gelukt, zonder en met (2x) de rechter. Er is nooit druk op mij uitgeoefend, de verstandhouding met mijn werkgever(s) was altijd prima, voor en na de afhandeling. Zolang je het gewoon zakelijk houdt hoeven de persoonlijke verstandinghoudingen daar helemaal niet onder te leiden. Als ik echter lees hoe sommigen hier over hun werkgever(s) schrijven/praten, tja, dan moet je niet raar opkijken dat de verstandhouding niet goed is/blijft....

Slecht management, is in mijn optiek vaak het probleem en heel fijn dat het bij jou gelukt is allemaal. Wat ik bij jou merk is dat je spiegel probeert voor te houden en het probeert neer te leggen bij degene die iets aangeeft. Echter als er ergens een besluit moet genomen worden bij iets wat juridisch niet klopt getuigt het niet van goed werkgeverschap als je dat als onderhandeling gebruikt en dat is ook precies hetgeen wat ik aan haal en heel veel in de beveiligingsbranche zie.

Er word iets geconstateerd het word aangehaald door de werknemer en het word gelijk gespiegeld naar de werknemer. Dat zorgt er voor dat je je als nummer voelt en absoluut geen onderdeel van de organisatie. Het is een rotte branche.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #125 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 21:45 »
Het is een rotte branche.

Geloof me, het gras is elders lang niet altijd groener.

Ik denk dat het allemaal reuze mee valt. Wat betreft dit punt, werkgevers die op dit punt gewoon de CAO naleven denken het wellicht goed te doen. Ik denk dat het overgrote deel van de werkgevers, wanneer zij voor de rechter staan en horen hoe het zit, de werknemer helemaal niets kwalijk nemen. Zij moeten bij de werkgeversorganisatie en vakbonden zijn om boos te worden.

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 214
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #126 Gepost op: zondag 17 maart 2024, 23:13 »
Geloof me, het gras is elders lang niet altijd groener.

Ik denk dat het allemaal reuze mee valt. Wat betreft dit punt, werkgevers die op dit punt gewoon de CAO naleven denken het wellicht goed te doen. Ik denk dat het overgrote deel van de werkgevers, wanneer zij voor de rechter staan en horen hoe het zit, de werknemer helemaal niets kwalijk nemen. Zij moeten bij de werkgeversorganisatie en vakbonden zijn om boos te worden.

Als het voor de recht komt dan is het een conflict. Als je het onafhankelijk laat toetsen dat zou een toenadering zijn.
Ik denk dat conflicten wel vaak voor komen waar 24/7 gewerkt moet komen. Bijvoorbeeld een zorg of politie en denk idd dat het daar niet groener zal zijn.

SchipholDude

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 69
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #127 Gepost op: zondag 24 maart 2024, 16:44 »
Ik hoorde laatste een collega zeggen, stel ze komen er niet uit en we hebben op 1 januari geen nieuwe CAO, dat de oude met de zelfde voorwaardes verlengt word, dus ook de 6,2% die we afgelopen januari kregen die dan nogmaals herhaald word?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #128 Gepost op: zondag 24 maart 2024, 21:26 »
Onzin. Wanneer de CAO niet (tijdig) door 1 van de CAO partijen wordt opgezegd dan loopt de CAO gewoon door onder dezelfde voorwaarden, alles blijft dan zoals het was.

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 214
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #129 Gepost op: maandag 25 maart 2024, 09:44 »
Ik hoorde laatste een collega zeggen, stel ze komen er niet uit en we hebben op 1 januari geen nieuwe CAO, dat de oude met de zelfde voorwaardes verlengt word, dus ook de 6,2% die we afgelopen januari kregen die dan nogmaals herhaald word?

Haaha ja maar er stonden ook datums in dat akkoord dus die vlieger gaat niet op.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #130 Gepost op: maandag 25 maart 2024, 22:29 »
Haaha ja maar er stonden ook datums in dat akkoord dus die vlieger gaat niet op.

En aangezien die datums niet in het volgend jaar voorkomen krijg je dus niet nogmaals loonverhoging.

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 214
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #131 Gepost op: maandag 25 maart 2024, 22:31 »
En aangezien die datums niet in het volgend jaar voorkomen krijg je dus niet nogmaals loonverhoging.
[/quot 

Was het maar zo  ;D

Ad

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 211
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #132 Gepost op: dinsdag 26 maart 2024, 07:32 »
Als dat zo zou zijn dan zouden de werkgevers wel vaart zetten achter nieuwe afspraken.

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 214
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #133 Gepost op: dinsdag 26 maart 2024, 14:07 »
Als dat zo zou zijn dan zouden de werkgevers wel vaart zetten achter nieuwe afspraken.

Klopt en nu hebben ze 2 afspraken gehad in 3 maanden tijd terwijl de cao afliep tja...

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandeling 2024
« Reactie #134 Gepost op: dinsdag 26 maart 2024, 15:08 »
En hadden jullie de kan al aardig leeggedronkken, totdat jullie de deksel op de neus kregen.