In de wandelgangen heb ik gehoord, dat bij Securitas, dat zij van de minuren af willen vanaf december 2023 of ergens begin in de loop van 2024. Het mag tijd worden !
Maar dat hier nog niet over gesproken mag worden. Er speelt dus wel iets. Afwachten maar wat het gaat worden.
Om er niet over te hebben, is niet meer van deze tijd, met al die flauwekul wat er gaande is.
Als jouw verhaal zou kloppen, dat Securitas het wil afschaffen, zou dat betekenen, dat het ook voor de gehele branche zou moeten worden afgeschaft.
Ik heb Erik Honkoop van het CNV eerder op de dag mijn voorstel en onderbouwing gemaild.
Het is idd flauwekul dit rare systeem dat alleen maar in het voordeel is van de werkgevers, en zwaar nadeel van de werknemers.
Ik durft zeker te bewezen dat de planners opzettelijk zorgen dat werknemers in de min komen en dan verklaren het wordt wat minder met de opdrachten bla bla.
Bij ons krijgen de planners elk jaar een vette bonus, door het jatten van verlof uren van de werknemers om zogenaamd de minuren op te vangen. Het is natuurlijk de verantwoordelijkheid en oplettendheid van de werknemer om zelf hun roosters te controleren en alles te bewaren (roosters, emails = bewijs) om tegengas te geven.
Maar dat zou eigenlijk niet hoeven, als de leiding en planners deze ''strafbare'' gewoonte afleren en ervoor zorgen dat het bedrijf zich netjes aan de regels houdt.
De prikkel dat planners verlof jat met bonus in het vooruitzicht zou deze prikkel weggenomen moeten worden. Werknemers zouden zich duidelijk moeten uitspreken. En! Als werkgevers niet luisteren is een gang naar de vakbond, mits men lid is, anders dan toch lid worden, om je recht te hsalen.
Er is een duidelijk verband tussen geen werk (opzettelijk of niet), minuren - verlof jatten - vette bonus planners en leidinggevende.