Auteur Topic: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate  (gelezen 3415 keer)

Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 217
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 7 november 2023, 23:48 »
https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/handel/2023/11/collectieve-loonstijging-voor-medewerkers-ikea

Werk aan de winkel, dames en heren vd Bond.. Zelfs een Ikea medewerker krijgt meer

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk

Want? Hebben ze bij de ikea dit jaar januari ook 14,5% gehad?

Mihan

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
  • We can, we will, we are one team!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Loonslaaf
Re: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 23 november 2023, 11:06 »
Nee dit:

Per 1 november 2022 gaan medewerkers van IKEA Nederland er in de cao minimaal 9% op vooruit. Dit loopt op tot 11,7% in de onderste schalen. Bij een uitstekende beoordeling ontvang je daarbovenop 0.5% extra. Maak zelf maar de optelsom ;-)

En de bagageafhandelaren Schiphol dan, en zeer terecht krijgen er gemiddeld 33% bij..

Nogmaals; Stel watjes zijn wij in de beveiliging en laten het maar gebeuren. De bond kan wat mij betreft aan de slag, maar mijn vertrouwen is compleet weg! Want die uitgesteld 6%, hoe verzin je het, heeft ons een heel jaar centen gekost terwijl alles duurder is geworden, is gebleven en/of op dat niveau gaat blijven. Heb ik het nog niet eens over het overwerk na 144, reiskosten die niet verhoogd worden, verplichting van nachtdiensten tot 60, eindejaarsuitkering van 2,05 (lachwekkend); niets terug kunnen vinden over vitaliteit, eventueel wisselen van feestdagen (ivm geloof e.d.), zo kan ik nog wel even doorgaan!!


Johnny1987!

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 217
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 23 november 2023, 16:19 »
Ik bekijk het wat positiever. We hbbn die 14,5 gehad en daar gaat straks 6,2 overheen dus op korte termijn even wat misgelopen maar op lange termijn is dit beter. Plus eind maart loopt onze cao wederom af wat dan ook mogelijkheden bied om te kijken wat er nog in positieve zin kan veranderen. Er zijn altijd branches waarin meer verhoging komt.

Madsen

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • "I like saying 'no.' It lowers their enthusiasm."
    • Bekijk profiel
Re: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 25 november 2023, 12:12 »
https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/handel/2023/11/collectieve-loonstijging-voor-medewerkers-ikea

Werk aan de winkel, dames en heren vd Bond.. Zelfs een Ikea medewerker krijgt meer

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk

Mag ook wel, deze mensen werken onder erbarmelijke omstandigheden. Ook beveiligers worden daar als stront behandeld. Dingen zoals lange statijden en geen aflos.

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 750
    • Bekijk profiel
Re: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 25 november 2023, 20:30 »
Nee dit:

Per 1 november 2022 gaan medewerkers van IKEA Nederland er in de cao minimaal 9% op vooruit. Dit loopt op tot 11,7% in de onderste schalen. Bij een uitstekende beoordeling ontvang je daarbovenop 0.5% extra. Maak zelf maar de optelsom ;-)

En de bagageafhandelaren Schiphol dan, en zeer terecht krijgen er gemiddeld 33% bij..

Nogmaals; Stel watjes zijn wij in de beveiliging en laten het maar gebeuren. De bond kan wat mij betreft aan de slag, maar mijn vertrouwen is compleet weg! Want die uitgesteld 6%, hoe verzin je het, heeft ons een heel jaar centen gekost terwijl alles duurder is geworden, is gebleven en/of op dat niveau gaat blijven. Heb ik het nog niet eens over het overwerk na 144, reiskosten die niet verhoogd worden, verplichting van nachtdiensten tot 60, eindejaarsuitkering van 2,05 (lachwekkend); niets terug kunnen vinden over vitaliteit, eventueel wisselen van feestdagen (ivm geloof e.d.), zo kan ik nog wel even doorgaan!!

Tja en de werkgevers maar klagen dat zij niet aan personeel kunnen komen. Men zal oosten wat men heeft gezaaid.

Er is niets meer aan om nog in de beveiling te werken, als je jong ben, zoek wat anders dan de beveiliging.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Vakbondsnieuws voor beveiligers: zomerupdate
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 25 november 2023, 23:16 »
. Ook beveiligers worden daar als stront behandeld. Dingen zoals lange statijden en geen aflos.

Ik ben sinds een aantal dagen betrokken bij een conflict tussen een (buitenlandse) werknemer met zijn werkgever. Geloof me, ik ben veel misstanden in mijn leven tegengekomen, lange statijden en geen aflos, het is niet fraai maar nog lang geen melding waard naar de arbeidsinspectie

Het kan echt vele malen erger, ik ben geschokt! Voor het eerst in mijn leven heb ik de arbeidsinspectie gebeld, zelfs die konden bijna niet geloven wat ik allemaal aan misstanden heb ontdekt. En of het allemaal nog niet erg genoeg is, kreeg ik vandaag nog meer informatie, ik kan het haast niet geloven.

Het meest opvallend is, werkgever lijkt te denken dat het allemaal volkomen legaal is, ze doen er helemaal niet geheimzinnig over, er zijn overheidsinstanties die zaken doen met het bedrijf en het gebeurt onder de neus van de ambtenaren die er werken. Overigens zijn er ook beveiligers die het op moeten merken.

Dus ook al gaat het misschien niet helemaal goed in de beveiliging, houd jullie ogen open, zeker als jullie ergens komen waar veel buitenlandse werknemers werken in laagbetaalde functies, zoals bv schoonmaak, horeca of lopende band werk. Maak eens een praatje met ze, vraag eens naar hun rooster, werk en woon omstandigheden. Er wordt vaak misbruik van ze gemaakt, ze zijn vaak afhankelijk van werkgever voor die ze dom houdt, overuren worden niet uitbetaald, ze mogen niet ziek worden want dan worden ze zwaae onder druk gezet om door te werken, en bij het minst of geringste worden ze ontslagen en staan ze meteen op straat omdat werkgever dan ook geen slaapplaats meer regelt. Ze weten niet wat ze moeten doen, weten niet wat hun rechten zijn, en zonder huis en weinig geld gaan ze maar snel naar huis, en de werkgever komt er mee weg.

Ontdek je misstanden, meld deze dan bij je werkgever, opdrachtgever en/of arbeidsinpectie

Ik noem het moderne slavernij, het bestaat echt in Nederland  :o  >:(

« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 november 2023, 23:20 door Planner »