Auteur Topic: Verlofsaldo klopt niet  (gelezen 1910 keer)

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Verlofsaldo klopt niet
« Gepost op: woensdag 31 mei 2023, 18:57 »
 In loonperiode 4 en 5 2023 ben ik op 10 april, 27 april en 18 mei vrij geweest, ik stond in het rooster ingeroosterd, het waren door de weekse feestdagen.

Artikel 61 Feestdagen 1. Als je fulltime werkt. Sub B is van toepassing.

a. Valt een feestdag op een doordeweekse dag? Dan heb je recht op een extra vakantietegoed van 7,6 uur.

b. Hoef je niet te werken op de doordeweekse feestdag en heb je niet roostervrij volgens je rooster zoals in artikel 21 lid 1? Dan wordt de feestdag aangemerkt als een vakantiedag. Je krijgt deze dag je loon volgens artikel 59 lid 5. Dit betekent dat het verlof voor rekenink komt van de werkgever.

c. Werk je wel op de feestdag? Dan kun je het extra vakantietegoed op een later moment opnemen.

Wat mij opviel als ik de urenspecificaties loonperiode 4 en loonperiode 5 2023 naast elkaar legt, klopt de wettelijke verlofuren niet.

In loonperiode 4 had ik 318,91 wettelijke verlofuren met 92,30 bovenwettelijke uren, en
In loonperiode 5 had ik 301,78 wettelijke verlofuren met 110,57 bovenwettelijke uren.

Ik kom dus 17,13 uur wettelijke verlofuren tekort.

Ik heb duidelijk het gevoel dat hier iets niet in de haak is.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 31 mei 2023, 21:06 »
Even de loonadministratie om uitleg vragen....

joebiedoe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
  • Functie: beveiligingsmedewerker
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 1 juni 2023, 08:09 »
Als ik een doordeweekse feestdag verlof heb gaat bij mij het wettelijke saldo omlaag met 7,2 en het bovenwettelijke saldo omhoog met 7.2, saldo blijft op deze manier wel 0, oftewel een gratis vrije dag.

Ik kan het bij jou niet precies narekenen want ik weet niet hoeveel urencontract je heb en of je andere verlofdagen heb opgenomen, dus navragen bij de administratie

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 3 juni 2023, 08:15 »
Even de loonadministratie om uitleg vragen....

Ik heb via HR en de planning om uitleg gevraagd.

De planning, thja daar gaan we weer is op geen enkele wijze te vertrouwen, mooie verhalen maar achter je rug om maken zij zich opzettelijk schuldig aan crimineel gedrag. Ik kan het niet ander verwoorden.

Mijn vaste planner schrijft meer uren zodat ik aan mijn contracturen komt. Dat doet hij d.m.v. het schrijven van verlof dat hoger uit komt boven de 7,12 uur (artikel 61), dus bij een dienst van 10,30 is dat 3,18 x 2 = 6,36 verlof uren te veel. En! de planner in kwestie schreef ook nog eens 7,12 verlof op 5 mei. Locatie was dicht en ik was dan vrij.

Dit doen de planners constant, zonder verleg, zonder toestemming van de werknemers. Het is stelen van de werknemer en de managers doen er niets aan. Dat crimineel gedrag wordt gefaliciteerd door de leiding en de planners krijgen een vette bonus als bedank je.

 Ik heb de planner vriendelijk gevraagd dit te corrigeren, wat hij ook deed. Hij zegt: je komt wel in de min-uren. Ik gaf als antwoord, dat mij dat niets kon boeien. Ik hoef ze toch niet in te halen vanwege mijn leefttijd en ouderenregeleing.

De planners maken zich al jaren zich schuldig aan dat soort wanpraktijken en dat heetft als gevolg, dat er een ernstige verstoring is ontstaan in het vertrouwen in de planners en de organisatie. Daarnaast heeft het als bij effect dat medewerkers niet meer te porren zijn om iets extra's te doen. En! Door het personeelstekort komt de organiatie met inkomstenverlief en of wordt er zaken gedaan met beunhazen, dat weer meer schade opleverd voor de organisatie. Het is blijkbaar moeilijk voor een organisatie om een langere toekomstvisie te maken. Het is bij hun van doen om in zo korte tijd zoveel mogelijk geld binnen te harken en de problemen voor lief te nemen.

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 3 juni 2023, 08:22 »
Als ik een doordeweekse feestdag verlof heb gaat bij mij het wettelijke saldo omlaag met 7,2 en het bovenwettelijke saldo omhoog met 7.2, saldo blijft op deze manier wel 0, oftewel een gratis vrije dag.

Ik kan het bij jou niet precies narekenen want ik weet niet hoeveel urencontract je heb en of je andere verlofdagen heb opgenomen, dus navragen bij de administratie

Ik kan je wel verder mee helpen.

Ik heb een full time vast contract. De planner heeft lopen kloten met mijn verlofuren om deze te gebruiken om mijn min uren aan te vullen.

Daarom is het raadzaam alle roosters en loonstroken te bewaren en ze te controleren.

Nadat ik aan de bel trok, werdt het gecorrigeerd.

Maar dat crimineel gedrag om van je eigen personeel te stelen behoort tot de bedrijfscultuur. Als wij als personeel iets wettelijk fout doen, krijgen wij ontslag, aangifte bij de politie, maar het criminle gedrag van de planners die er ook nog een vette bonus voor krijgen wordt het hand boven hun hand gehouden. Wat dut betekent dat de leiding het gerag faliciteerd ook vanwege de bonus die  zij op hun beurt krijgen.

Dat stelen van de werknemers van verlofuren gebeurt bij iedereen, en wij hebben het hier over een enorm bedrag. Een enkeling is wakker en trekt aan de bel.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 3 juni 2023, 19:11 »
. Dat doet hij d.m.v. het schrijven van verlof dat hoger uit komt boven de 7,12 uur (artikel 61), dus bij een dienst van 10,30 is dat 3,18 x 2 = 6,36 verlof uren te veel.

Wanneer jij verlof opneemt nadat de dienst al is vastgesteld , dan is de duur van het verlof de duur van de oorspronkelijke dienst

(Artikel 64 lid 2 laatste regel...)


Wellicht eerst eens goed de CAO lezen alvorens (iets) te hoog van de toren te blazen.. 
« Laatst bewerkt op: zaterdag 3 juni 2023, 19:19 door Planner »

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #6 Gepost op: zondag 4 juni 2023, 19:12 »
Wanneer jij verlof opneemt nadat de dienst al is vastgesteld , dan is de duur van het verlof de duur van de oorspronkelijke dienst

(Artikel 64 lid 2 laatste regel...)


Wellicht eerst eens goed de CAO lezen alvorens (iets) te hoog van de toren te blazen..



Ik heb nooit vermeld dat ik verlof heb opgenomen, laat staan heb aangevraagd. Mijn planner heeft in het rooster bij bijzonderheden artikel 61 vermeld.

De planner heeft eigenhandig, zonder enig overleg meer verlofuren geschreven van wat in artikel 61 staat omschreven. Het gaat hier ook nog eens om lange diensten van 10,30 uur en! Het waren feestdagen die door de week vielen. Hij had maar 7,12 uur mogegen schijven inplaats van 10,30 uur. Omdat de criminle planner ervoor zorgde dat ik niet in de min uren zou terecht komen. Dat ik niet aan mij uren komt omdat de opdracht gever dicht is op feestdagen, wil niet zeggen dat ik mijn goedkeuring gaat geven dat een planner zomaar meer verlofuren gaat afschrijven op mijn rekening. De criminele planner had zich aan de regels moeten houden en niet de werkrelatie te verkloten. De planner of planners bij onze onderneming zorgen voor een slecht en onbetrouwbaar werk klimaat. En! Als het personeel niet wakker is, en niet eens de moeite nemen om hun urenlijsten e.d. te controleren en bij misstanden niet aan de bel trekken, blijven deze criminele planners misbruik maken. En! Dat zou nog niet eens mogen gebeuren, dat een werkgever zich strafbaar maken met fraude en jat werk van hun eigen personeel.
« Laatst bewerkt op: zondag 4 juni 2023, 19:15 door Beveiliger64 »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #7 Gepost op: zondag 4 juni 2023, 21:18 »
Wanneer jij zo in de wedstrijd staat dan heeft het helemaal geen zin om met jou enige discussie aan te gaan. Succes....

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 9 juni 2023, 05:15 »
Wanneer jij zo in de wedstrijd staat dan heeft het helemaal geen zin om met jou enige discussie aan te gaan. Succes....

Wat een kinderachtige opmerking van jouw.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 9 juni 2023, 12:31 »
Wat een kinderachtige opmerking van jouw.

Kijk eens in de spiegel wat jij vanuit de anonimiteit allemaal uit durft te kramen. Wat een stoere jongen ben jij zeg!

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 10 juni 2023, 01:30 »
Kijk eens in de spiegel wat jij vanuit de anonimiteit allemaal uit durft te kramen. Wat een stoere jongen ben jij zeg!

Je lult wederom.


Totaal geen respect voor een ander.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 10 juni 2023, 01:37 door Beveiliger64 »

guard67

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Verlofsaldo klopt niet
« Reactie #11 Gepost op: zondag 11 juni 2023, 06:47 »
C’est le ton qui fait la musique” is een Frans spreekwoord dat betekent dat de manier waarop iets wordt gezegd belangrijker is dan wat er wordt gezegd. Het gaat dus om de toon van de spreker en niet om de inhoud van de boodschap.

Voor iedereen op dit forum om over na te denken: wat wil ik en hoe doe ik dat.