Auteur Topic: Hoe een functie programmeren in ATS1500-A-IP?  (gelezen 1032 keer)

Leekinkwadraat

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Hoe een functie programmeren in ATS1500-A-IP?
« Gepost op: zondag 28 mei 2023, 00:03 »
Hallo techneuten,

In de Aritech ATS1500-A-IP software wil ik graag een bepaalde functie creëren.

Wat ik wil bereiken is dat, wanneer ik een verborgen schakelaar omzet, de sirenes binnen en buiten direct worden gestopt.
Ik wil daarvoor de schakelaar aansluiten op een vrije ingang, m.b.v. 2 stuks 4,7kOhm weerstanden.
Hoe kan ik bereiken dat, bij geactiveerde ingang, de sirene-uitgangen gestopt worden en ook uit blijven?

Bij voorbaat dank
 

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Hoe een functie programmeren in ATS1500-A-IP?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 28 mei 2023, 04:59 »
Dat is een hele simpele regel. Je voegt gewoon de ingang toe aan je sirene filter en inverteert deze. Maar waarom zou je je sirenes uit willen schakelen op die manier? Lijkt mij volkomen onnodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leekinkwadraat

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoe een functie programmeren in ATS1500-A-IP?
« Reactie #2 Gepost op: zondag 28 mei 2023, 14:09 »
Hallo Handokof,

Het is een systeem dat bij mensen hangt die vrijwel onbekend zijn met de werking van alarmsystemen.
In een incidenteel geval kwam het voor dat een spin of andere vage oorzaak een alarm triggerde,
uiteraard telkens midden in de nacht.
Ze schrokken dan zo hard van de sirenes dat ze in paniek de code poogden in te voeren, verkeerde knoppen aanraakten en in menu's verstrikt raakten terwijl al die tijd het alarm bleef loeien.
Daarop hebben ze mij gevraagd een verborgen knop te maken om in noodgevallen de sirenes te stoppen.

Op het scherm kwam bij activering van de knop dan te staan "sirene storing".

Voorheen was dit op een ATS paneel zo geïnstalleerd en werkte prima.
Volgens mij via actievlaggen o.i.d..

Nu is het paneel vervangen door een 1500A-IP en wil ik dezelfde functie bereiken.
Vandaar de vraag.

Ik ga eens kijken bij sirenefilters, bedankt.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Hoe een functie programmeren in ATS1500-A-IP?
« Reactie #3 Gepost op: zondag 28 mei 2023, 14:34 »
Als ik jou was zou ik dan een schakelaar maken die een puls geeft. Maak een uitgang die schakelt via die ingang maar sluit niks op die uitgang aan. Stel deze uitgang in als puls en stel daarbij een tijd in van zeg maar 10 minuten. Zet in de filter sirene een extra regel toe dat een voorwaarde moet zijn dat deze nieuwe uitgang niet geactiveerd mag zijn. Zo zorg je ervoor dat de sirenes stil gezet kunnen worden met 1 druk op de verborgen knop, maar tegelijk voorkom je gebruikersfouten die ervoor zorgen dat de sirenes voor een lange periode worden uitgeschakeld. Zie het dan meer als een “Snooze” knop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk