Tja,
Dit is 1 van de dossiers waar ze in Den Haag de binding met de gewone man/vrouw volledig kwijt zijn. Een klein groepje goedbetaalde zakelijke rijders wordt via subsidies nog eens extra beloond, rijd zowel zakelijk als prive in een dure, veel te grote electrische SUV zonder bijtelling, terwijl werknemers met een minder salaris en een kleine normale leaseauto wel gewoon bijtelling betalen. En dan heb ik het nog niet eens over de grootste groep mensen die al helemaal geen auto van de zaak heeft en in een goedkope tweedehands rijd en alles zelf moeten betalen.
Die electrische leaseautos gaan na de 5 jaar, wanneer ze niet meer zonder bijtelling gereden mogen worden ook nog eens massaal de grens over, voor de gewone man/vrouw blijft een electrische auto een utopie. Het is natuurlijk ook nog maar de vraag hoe lang de batterijen van deze autos meegaan. En er is nu in grote delen van het land al onvoldoende stroom, de netwerken kunnen het ook niet aan.
Dus je kan dit soort dingen wel willen, maar het moet wel mogelijk zijn, en zolang er nog niet ruim voldoende electrische autos zijn is het natuurlijk belachelijk om het rijden electrische autos veel goedkoper te laten zijn dan het rijden in andere autos, want dan is dus de grote groep mensen die er helemaal niets aan kan doen dat zij nog niet in een electrische auto rijden financieel het haasje.