De les is, je moet gewoon niet zo maar iets doen wat jij niet wilt, en wanneer jij een nieuwe planner krijgt, wees vanaf het begin aan duidelijk over hoe de situatie thuis is en jij echt niet de beroerste bent (zie het gegeven dat jij steeds te veel uren hebt gewerkt), maar dat jij dat niet trekt en wilt en vooral ook, niet hoeft!
In overleg denk ik dat er met jou best wel wat re regelen is, dat jij echt niet de kwaadste bent, maar dat ze het gewoon eerst met jou moeten overleggen, zodat jij het thuis goed op orde hebt en houdt. En als ze dat doen is het omgekeerde natuurlijk ook het geval, mocht er bij jou thuis iets onverwacht gebeuren, dan ga jij ook in overleg.
We zijn ongeveer een jaar verder, en het is een tijd goed gegaan.
Na tussenkomst van TL en Regiomanager nog eens een gesprek met elkaar gehad, en tot en met Oktober op een prettige manier met planning van alles kunnen regelen.
Verschuivingen op mijn verzoek en verschuivingen op hun verzoek mits een beetje op tijd bekend, geen probleem.
Toen diende het zich aan dat mijn object zich plantechnisch in een andere regio ging bevinden, en ik daarbij een andere afdeling planning toegewezen kreeg.
Minimaal 3 van de 4 daar werkzame planners zijn gedurende een periode of 3 door de vorige planners begeleidt, en tot ongeveer November geen probleem.
De voorlopige planningen van de daarin liggende periode bevatten vanaf dag 1 van die periode een verlof van 4 weken (de hele periode dus), er werden er vrolijk 136 uren weggezet als zijnde verlof.
Dit kunnen tackelen, en na correctie bleef er 80 uren verlof over.
Tijdens mijn verlof kreeg ik uiteraard de daaropvolgende planningen, en tot mijn verbazing werd ik 1 week niet gepland, 1 week 1 dienst van 8 uren, 1 week van 32 uren en 1 week van 40 uren.
Dus tijdens verlof maar weer kostbare tijd besteed aan het proberen corrigeren van de planning.
Let op, deze planners zijn begeleid en weten door de vorige planners van mijn persoontje en mijn omstandigheden.
Als reactie op mijn vraag om mijn uren wat te nivelleren kreeg ik aangegeven dat dit niet in hun systeem was opgenomen als privilege, en zij niet aan mijn verzoek konden voldoen.
Voor mij is het geen privilege maar bittere noodzaak, maar dat even buiten beschouwing laten.
Wederom de TL ingeschakeld, en enig succes bereikt, diensten werden iets genivelleerd.
TL heeft zowel naar mij als de planners gecommuniceerd over deze kwestie, en toegezegd dat hij dit in het systeem gaat verwerken.
Eind goed al goed denk je dan.
Echter de komende periode (01 24) wederom een preview staan 1 week geen uren, tweede week 8 uren.
Het schijnt weer dezelfde kant op te gaan.
Op mijn vraag aan TL of ik dat wat zij privilege noemen en verwerkt wordt in een systeem voor mij ook ergens terug te vinden is, kreeg ik een negatief antwoord.
Schijnt alleen inzichtelijk te zijn met een speciale autorisatie binnen dit systeem.
Ik zit inmiddels weer tegen het plafond, en overweeg wederom de handdoek in d ring te gooien.
Wat zijn mijn mogelijkheden, rechten en eventuele verplichtingen in deze?