Auteur Topic: ATS1500-A hoe werkt "sabotage" naar interne sirene  (gelezen 2288 keer)

GJ

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS1500-A hoe werkt "sabotage" naar interne sirene
« Gepost op: zaterdag 31 december 2022, 17:04 »
Hallo,

Gezocht in de manual en op het forum, kan niets vinden:
ATS1500A-IP MR-4.8
Ik zou graag een sabotage alarm NIET op de interne sirene willen doen, maar op een apart contact waar een weliswaar zeer irritant piepertje laat horen dat er iets mis is, maar niet de interne sirene op volle sterkte.

Een alarm moet wel de sirene laten lopen.

Mijn vraag is hoe het sabotage alarm op het interne sirene-contact komt. Dit gaat via een filter - "1 - Interne sirene"
Kijk ik op filter 1 dan is de logische functie "Systeem, 9. Interne sirene actief (opnieuw activeren mogelijk)".

Maar daar raak ik de weg kwijt. Kan iemand me vertellen hoe een "sabotage" via dit filter vertaald wordt? Zit het ergens anders? Waar dan?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1500-A hoe werkt "sabotage" naar interne sirene
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 31 december 2022, 19:04 »
Dat is inderdaad een filter, bij Interne sirene zit achterliggend het een en ander aan gekoppeld, dit is niet aan te passen.
Wat een optie zou kunnen zijn, maar dit in normaal gebruik zeker niet de bedoeling, dus ga er even van uit dat dit privégebruik is en er geen inbraakinstallatie geëist is.

Je zou het filter kunnen uitbreiden (of nog beter een 2 filter aanmaken als dit filter).
met als extra regel (door op de + te drukken aan het einde van de vorige regel.
En dan als
groep, Ingang
Element, 0. elke
Actie, 2 ingangstatus sabotage
invertere, ja
En niet vergeten er een 'EN / AND' - functie van maken.

Dit houd dan in dat de sirene alleen afgaat als er een alarm is, maar geen sabotage bij een van je contacten / Pirren. Dus nog wel bij een systeemsabotage als behuizing kast.

Let wel, ik heb dit zelf niet getest, dus wel zelf even testen op de werking.
Weet niet of dit ook exact is wat je wilde bereiken.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 129
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: ATS1500-A hoe werkt "sabotage" naar interne sirene
« Reactie #2 Gepost op: zondag 9 april 2023, 13:58 »
Dat is inderdaad een filter, bij Interne sirene zit achterliggend het een en ander aan gekoppeld, dit is niet aan te passen.
Wat een optie zou kunnen zijn, maar dit in normaal gebruik zeker niet de bedoeling, dus ga er even van uit dat dit privégebruik is en er geen inbraakinstallatie geëist is.

Je zou het filter kunnen uitbreiden (of nog beter een 2 filter aanmaken als dit filter).
met als extra regel (door op de + te drukken aan het einde van de vorige regel.
En dan als
groep, Ingang
Element, 0. elke
Actie, 2 ingangstatus sabotage
invertere, ja
En niet vergeten er een 'EN / AND' - functie van maken.

Dit houd dan in dat de sirene alleen afgaat als er een alarm is, maar geen sabotage bij een van je contacten / Pirren. Dus nog wel bij een systeemsabotage als behuizing kast.

Let wel, ik heb dit zelf niet getest, dus wel zelf even testen op de werking.
Weet niet of dit ook exact is wat je wilde bereiken.
Ik lees net je voorstel als oplossing. Maar persoonlijk denk ik niet dat dit de oplossing is. Als ik het zo lees dan zou de filter false worden zodra er een sabotage is. Bij een inbraak dan zouden de sirenes dus ook gaan stoppen zodra iemand een melder saboteert. En dat is absoluut niet de bedoeling.

Een betere oplossing is denk ik een nieuwe filter aanmaken met daarin als voorwaarde opgenomen dat de filter actief wordt zodra de filter externe sirene actief is. Daarna nog aanvullen met regels zoals sabotage van de centrale kast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk