Auteur Topic: Push melding Satel Integra  (gelezen 1737 keer)

Simpson

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Push melding Satel Integra
« Gepost op: vrijdag 11 november 2022, 20:14 »
Hi collega's

Weet iemand of er een mogelijkheid is op de Integra om door het activeren van een zone, alleen een pushmelding te laten versturen naar de App en dus geen volledig alarm te veroorzaken ?
Het zou mooi zijn dat de bedienpanelen niets van deze melding weergeven en dat je daarna ook niets hoeft te resetten.

Groet, Bart.

Ben Beemster

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 29
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Ben Beemster Service
  • Bedrijf: Ben Beemster Service
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 12 november 2022, 10:20 »
Hallo Bart,

Er is er (voor zover ik weet) geen rechtstreekse methode waarbij de activering van een zone zorgt voor een pushmelding.

Wat je kunt proberen is een extra blok te maken die geen doormelding op de bediendelen en naar de meldkamer doet. Vervolgens maak je een virtuele zone in dit blok die via een virtuele uitgang kijkt naar de echte zone waarvan je de pushmelding wilt ontvangen. Deze zone geef je een 24uursfunctie. dan heb je ook nog een extra gebruiker nodig die als enige het blok mag bedienen. Om de meldingen als pushbericht te ontvangen maak je in de control app een extra systeem aan die identiek als normaal naar je CCS laat kijken en logt hierbij in met de code van de nieuwe gebruiker.
Ik heb het niet getest maar het zou volgens mij zo kunnen werken.

Succes   

Simpson

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #2 Gepost op: zondag 13 november 2022, 14:07 »
Beste Ben,

Bedankt voor het meedenken. Het functioneert en als extra heb ik een virtuele zone gemaakt met zonefunctie 83 "alarm herstellen". Deze zone laat ik een ge-inverteerde  "zone open" uitgang volgen. Zo wordt een alarm direct weer hersteld en heb je dus echt alleen maar een push-melding (en een logboek melding).

Groet, Bart.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #3 Gepost op: zondag 13 november 2022, 19:41 »
Je kunt een zone de functie 47 (geen alarm actie) geven.
Vervolgens moet je opslaan in logboek wel aanvinken!
En de optie geen rapportage moet natuurlijk UIT!

Dan werkt het ook ;)

Simpson

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #4 Gepost op: maandag 14 november 2022, 20:25 »
Beste MHo,

Zone functie 47 functioneert prima, echter ook als het blok staat uitgeschakeld worden push berichten verstuurd. Heb je nog een programmeer trucje of moet ik met een extern relais de zone overbruggen als het blok uit staat ?

Groet, Bart.

Ben Beemster

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 29
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Ben Beemster Service
  • Bedrijf: Ben Beemster Service
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 15 november 2022, 07:48 »
Hallo Bart,

Met een uitgang die een link-en functie (47) heeft. Deze moet naar 2 andere virtuele uitgangen kijken. de eerste kijkt naar de gewenste zone ( functie 14 ) en de tweede kijkt via status in ( functie 21 ) naar de status van het blok.

Vervolgens maak je een virtuele zone die de uitgang van de link-en volgt. Deze zone laat je naar de app rapporteren.

Succes.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 15 november 2022, 19:17 »
Hallo Bart,

Met een uitgang die een link-en functie (47) heeft. Deze moet naar 2 andere virtuele uitgangen kijken. de eerste kijkt naar de gewenste zone ( functie 14 ) en de tweede kijkt via status in ( functie 21 ) naar de status van het blok.

Vervolgens maak je een virtuele zone die de uitgang van de link-en volgt. Deze zone laat je naar de app rapporteren.

Succes.

Precies dat…

Simpson

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Push melding Satel Integra
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 16 november 2022, 19:11 »
Heren, het functioneert perfect !
Hartelijk dank voor de hulp.

Groet, Bart.