Auteur Topic: ATS1831 of ATS1832  (gelezen 1531 keer)

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
ATS1831 of ATS1832
« Gepost op: vrijdag 11 november 2022, 11:01 »
Ik ben op zoek naar een 30-tal geheugen uitbreidingen voor een ATS Master en ATS1250's.

Blijkbaar nieuw niet meer te verkrijgen bij Carrier.

Heeft iemand hier een idee waar ze nog te verkrijgen zijn of heeft iemand er misschien zelf nog enkele liggen die niet meer gebruikt worden?

JustLearning

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 december 2022, 17:58 »
Is er perse 4/8 mb nodig of is 1mb genoeg?

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 13 december 2022, 21:37 »
Er zit nu 1MB in maar er zijn meer als 2000 gebruikers nodig.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 december 2022, 14:40 »


Blijkbaar nieuw niet meer te verkrijgen bij Carrier.

Dan moet je toch gaan nadenken hoe toekomstbestendig het systeem is...

JustLearning

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 14 december 2022, 15:29 »
Advanced met cdc4 plaatsen 65.000 gebruikers….. mooi systeem als je er 30 nodig hebt.

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 15 december 2022, 13:34 »
CDC4 is een oplossing maar de klant is niet akkoord met de kost. De Masters zijn relatief recent (geplaatst in 2018).
Op dezelfde site van de klant zijn nadien ook al enkele Advanced met CDC4s geplaatst.

Er is ook onvoldoende ruimte om de CDC4's te kunnen plaatsen omdat die behuizing stukken groter is.

JustLearning

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 15 december 2022, 21:11 »
In 2018 nieuwe masters plaatsen was ook wel gewaagd. Meer de gemakkelijke weg gekozen misschien. Begrijpelijk en erg herkenbaar. Veel keuze heeft de klant niet zeker niet omdat bij uitval van een 125x er geen cdc4 geplaatst kan worden op een master.

Keuze om panelen te vervangen en handhaven van 125x kan een oplossing zijn icm 8600. Daarna is mengen wat tegenwoordig kan, best een oplossing. Misschien voor de locaties waar minder gebruikers nodig zijn een 125x en op andere locaties een cdc4.
Vergeet niet dat met deze oplossing niet alle gebruikers in alle panelen staan zoals bij de master dit wel het geval was. Alleen gebruikers met daadwerkelijke rechten worden geschreven.

Wat betreft de afmeting deel ik dit zeker met je. Deze is ronduit belachelijk, de formfactor van de print is nagenoeg gelijk aan die van een advanced paneel. Mocht je de voedingscapaciteit/ spanning niet nodig hebben kun je de printen best in een andere kast (125x) bouwen…

Al met al geen echte oplossing, dat begrijp ik helaas zal,het wel die kant op gaan.

Wat je nog als optie hebt, is zoeken naar een oude 4mb. De nieuwere waren een soort dip-28 met opbouw. De hele oude echt gewoon een chip. Mocht je dat typenummer kunnen achterhalen denk ik dat je ze nog wel ergens kunt vinden. Net zoals de 1mb nog steeds te koop is.


Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: ATS1831 of ATS1832
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 15 december 2022, 21:28 »
Voor zover ik weet waren in 2018 de Advanced panelen nog niet voledig compatibel met de ATS125x en van de CDC4 was nog geen sprake.

De optie om een gedeelte te vervangen en op sommige locaties de 125x te houden houden we idd achter de hand.
Voor deze klant gebruiken we de C4 software van Gamanet (originele versie van de ATS8600) omdat er ook niet Carrier apparatuur geďntegreerd is. Deze software gaat idd wel vrij slim om met het wegschrijven van de gebruikers.

Bedankt voor de tip ivm de oude 4mb kaarten, zo had ik het nog niet bekeken. We hebben ondertussen al 5 4MB kaarten kunnen vinden maar dit zijn allemaal de recentere versie.