Auteur Topic: Nu 144 partime groeimodel, wat word dat?  (gelezen 1568 keer)

ih

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Nu 144 partime groeimodel, wat word dat?
« Gepost op: woensdag 14 september 2022, 16:53 »
Hallo,
Ik heb een vast contract binnen gekregen.
144uur parttime groeimodel, onbepaalde tijd.

Zelf zou ik niet kiezen voor groei model.
Maar mij is toe gezegd een fulltime contract onbepaalde tijd.

Met het commentaar dat er 144u gegeven wordt om dat straks 152 u contracten worden aangepast naar 144u fulltime contracten. Nergens vind ik wat er met de  nu 144 partime contracten straks gebeurt.

Kan iemand mij dat vertellen en het liefst waar ik feiten hier over kan vinden?

Tot nu lijkt het erop dat er niks verandert aan de 144u contracten. Ik wil echter de tekst fulltime ook echt in mijn contract hebben staan. Dat schijnt er lastig te zijn. Dus ben benieuwd wat jullie weten over de veranderingen in de 1e periode van 2023.

Gegroet.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.355
    • Bekijk profiel
Re: Nu 144 partime groeimodel, wat word dat?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 14 september 2022, 21:27 »
Jij hebt in principe een parttime contract van 144 / 152 = 94,73%. Volgens de CAO zou deze volgend jaar gewoon hetzelfde wat betreft contractpercentage blijven, dus nog steeds 94,73% van de nieuwe fulltime norm 144 uur = 144 / 152 x 144 = 136,42 uur per periode.

Echter zijn er werkgevers die graag zien dat parttimers gewoon hetzelfde aantal contracturen blijven werken, war voor jou zal betekenen dat je 144 uur, dus 100 % cq fulltime gaat werken.

Daarvoor hoeft echter geen nieuw contract gemaakt te worden, een addemdum met het aantal contracturen / parttimepercentage is voldoende. Belangrijkste is dat op je loonstrook gewoon staat dat je nieuw percentage 100% is. Maar vooralsnog ben jij nu dus nog steeds parttime....
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 september 2022, 21:30 door Planner »

ih

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nu 144 partime groeimodel, wat word dat?
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 september 2022, 11:10 »
Dank je wel.
Je hebt mij enorm geholpen met deze informatie.