Auteur Topic: Aritech FP808  (gelezen 1957 keer)

AB

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech FP808
« Gepost op: zaterdag 2 juli 2022, 13:51 »
Goedemiddag,

Wij hebben een nieuw pand betrokken en hierbij een brandmeldinstallatie met Aritech FP808 bij gekregen. Nu geeft de installatie helaas een storing aan (niet in een specifieke zone). De accu's zijn al vervangen. Heeft hier iemand een idee van mogelijke oorzaak(en) of/en wellicht een installatiehandleiding van deze centrale?

Alvast bedankt.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 129
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Aritech FP808
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 2 juli 2022, 14:05 »
Beste AB,

Allereerst, gefeliciteerd met uw nieuwe pand!

Jammer dat de installatie een storing aangeeft. Meestal heeft het systeem ook aan wat voor soort storing aanwezig is. Dit kan een voeding, lus etc. Zonder deze informatie is het niet mogelijk vast te stellen waar het probleem ongeveer kan liggen.

Tevens wil ik u mededelen dat bij de aanwezigheid van een brandmeldinstallatie het verplicht is om maandelijks de OP taken uit te voeren en dat het sleutelen aan een brandmeldsysteem enkel door een erkende installateur mag gebeuren. Indien u deze al heeft is mijn advies om contact met hun te zoeken zodat uw installateur de storing kan onderzoeken en oplossen indien mogelijk.


Vriendelijke groet,
Fred Boerma


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AB

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech FP808
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 20 juli 2022, 12:48 »
Goedemiddag Fred,

Hartelijk dank voor je reactie. De brandmeldinstallatie is niet verplicht in ons pand en er is ook geen doorschakeling naar de brandweer.

Volgens mij mag het systeem dan prima zelf worden onderhouden toch? Ook de maandelijkse verplichting is enkel van toepassing wanneer de centrale is doorgeschakeld m.i.