Auteur Topic: ATS ADVANCED 1500A-IP -- System fault  (gelezen 2262 keer)

Sshah

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS ADVANCED 1500A-IP -- System fault
« Gepost op: vrijdag 27 mei 2022, 23:56 »
Dag leden,

Ik heb momenteel een ATS advanced 1500A-IP centrale. Echter wanneer ik deze opstart komt er systeem fault.
Ik heb hierop een ATS1135 klavier op hangen. DIP switches zijn ook op 0 allemaal. Het gaat hier over een centrale die nog perfect werkte bij een klant maar die gedemonteerd is geweest. Ik heb deze proberen te flashen met de AAflash applicatie maar krijg geen verbinding met de centrale.
Iemand nog raad?

Hoor het graag!

Vriendelijke groeten,

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS ADVANCED 1500A-IP -- System fault
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 28 mei 2022, 07:00 »
De Systeem fault komt voor als de jumper verkeerd staat bij T1 of T2, dit omdat je dan de centrale wilt flashen en dan ligt de hele communicatie bus plat.
Ook komt dit voor als je de data van de systeembus verkeerd hebt aangesloten, maar het bediendeel wel 12 V krijt.

Betreft het flashen, krijg je dan al geen communicatie of mislukt het flashen zelf? Dit laatste kan komen omdat e T1/T2 verkeerd staan of dat je niet de juiste Firmwareversie hebt geselecteerd, afhankelijk van welke MR versie je hebt moet je ook de juiste MR firmware selecteren.

Je zegt trouwens dat alle dipswitches op 0 staan, maar vergeet je niet om de bus af te sluiten?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 28 mei 2022, 07:01 door Dré »

Sshah

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS ADVANCED 1500A-IP -- System fault
« Reactie #2 Gepost op: zondag 5 juni 2022, 16:10 »
Dag Dré,

Er is geen jumper op T1 of T2 geplaatst, dit moet toch ook niet?
De communicatie is zeker goed aangesloten.
Voor het flashen krijg ik gewoon geen communicatie met de centrale.

De bus moet toch niet afgesloten worden? heb al reeds diverse ATS centrales aangesloten, maar nog nooit de bus afgesloten. Nu, ik heb dit verder bekeken en heb een handleiding gevonden die zegt dat indien men de bus wilt afsluiten men een jumper op de TERM moet zetten. Ik heb dit dan ook gedaan maar toch start de centrale met system fault op.

Vriendelijke groeten,

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS ADVANCED 1500A-IP -- System fault
« Reactie #3 Gepost op: zondag 5 juni 2022, 16:25 »
Om het systeem te flashen, middels de AAflash tool, moet zeker wel de T1 of T2 jumper geplaatst worden (zie ook hiervoor de handleiding).

De bus moet altijd aan beide kanten van de bus worden afgesloten met een terminator, dit is altijd al zo geweest, bij de classic en ook bij de advanced en ook bij vele andere type centrales.
Je mag dan ook nooit zomaar een aftakking maken, alleen binnen beperkte meters of met de daarvoor bestemde printjes.
Maar wat is volgens jou de reden van de dipswitch 'Term'?

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: ATS ADVANCED 1500A-IP -- System fault
« Reactie #4 Gepost op: zondag 3 juli 2022, 02:53 »
Dag Dré,

Er is geen jumper op T1 of T2 geplaatst, dit moet toch ook niet?
De communicatie is zeker goed aangesloten.
Voor het flashen krijg ik gewoon geen communicatie met de centrale.

De bus moet toch niet afgesloten worden? heb al reeds diverse ATS centrales aangesloten, maar nog nooit de bus afgesloten. Nu, ik heb dit verder bekeken en heb een handleiding gevonden die zegt dat indien men de bus wilt afsluiten men een jumper op de TERM moet zetten. Ik heb dit dan ook gedaan maar toch start de centrale met system fault op.

Vriendelijke groeten,
Was het paneel nieuw uit doos? Wellicht verstandig om het paneel opnieuw te flashen. Mocht dit geen baat hebben dan denk ik dat het beter is om hem terug te sturen en een vervangende te vragen.

Let er wel op dat de bus Moet zijn aangesloten wanneer je hem wilt flashen. Het paneel eist namelijk dat er minimaal 1 bediendeel verbonden is. Flash je een paneel zonder dat er een bediendeel is aangesloten dan is de kans groot dat het systeem niet wil opstarten en enkel “system fault” weergeeft. De oplossing is in dat geval bediendeel aansluiten en opnieuw flashen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk