Auteur Topic: Rechtbank Amsterdam haalt cao Particuliere Beveiliging onderuit in Schiphol/CTSN  (gelezen 554 keer)

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
Het blijkt door deze uitspraak dat het CAO voor de beveiliging een waardeloze overeenkomst, waar de beveiligers het slachtoffer van zijn geworden.

https://www.cnvvakmensen.nl/nieuws/rechtbank-amsterdam-haalt-cao-particuliere-beveiliging-onderuit-in-schipholctsn-zaak-2021-12-06/

Planner

• Erelid
    • Bekijk profiel
Re: Rechtbank Amsterdam haalt cao Particuliere Beveiliging onderuit in Schiphol/CTSN
« Reactie #1 Gepost op: maandag 6 december 2021, 20:42 »
"Bovendien stelt de rechter dat een rooster geen arbeidsvoorwaarde is"

Ik ben erg benieuwd of dit ook in hoger beroep stand blijft houden....

Beveiliger64

• Erelid
    • Bekijk profiel
Re: Rechtbank Amsterdam haalt cao Particuliere Beveiliging onderuit in Schiphol/CTSN
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 7 december 2021, 15:04 »
"Bovendien stelt de rechter dat een rooster geen arbeidsvoorwaarde is"

Ik ben erg benieuwd of dit ook in hoger beroep stand blijft houden....

Dat vraag ik mij ook af. Stel dat in hoge beroep dezelfde uitkomst, dan houd ik mijn hart vast wat de toekomst van het CAO in het algemeen gaat betekenen.

By the way. Die beveiligers hoeven niet te werken op Schiphol, zij kunnen ook ander werk gaan zoeken en CTSN als een baksteen laten vallen. De beveiligers hebben meer macht dan wat zij denken. Of de beveiligers hun contract massaal zullen opzeggen is maar de vraag, maar massaal ziek melden kan nog.