Auteur Topic: Aritech ATS4000  (gelezen 3105 keer)

e.d.

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech ATS4000
« Gepost op: zondag 12 september 2021, 12:41 »
Dag, ik heb al jaren een vrij uitgebreid Aritech ATS4000 systeem probleemloos draaien, indertijd compleet zelf geinstalleerd en geprogrammeerd (grotendeels handmatig, enkel zaken uiteindelijk met Titan). Het systeem draait nog steeds probleemloos overigens.

Bij toeval wilde ik afgelopen week eens een keer wat checken in het installateursmenu (nr 19). Tot mijn verbazing krijg ik de melding dat die functie niet is toegestaan. Ofwel, ik kom daar niet meer in en kan dus als er wat is niets meer.  Helaas heb ik op dit ogenblik geen Windows computer tot beschikking om met Titan er in te gaan. Iemand een idee hoe dit kan? En vooral hoe ik dat uitgebreide menu wel weer kan benaderen?

Alvast dank jullie wel, Edwin

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 212
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 september 2021, 14:46 »
goede code gebruiken
waarschijnlijk heb je een installateurscode aangemaakt en gebruik je een manager code

e.d.

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #2 Gepost op: maandag 13 september 2021, 22:48 »
Beste erikj, ontzettend bedankt. Ik weet in welke richting ik het moet zoeken. Ik ga al de oude aantekeningen er bij halen om na te gaan of ik het daar nog terug kan vinden. En als dat geen resultaat geeft serieus overwegen dan toch eens de stap te gaan maken naar een nieuwe ip centrale. Hartelijk dank!

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 74
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 14 september 2021, 20:29 »
Of gewoon even de installateurscode en managercode resetten met de TST1 link. Dan ben je ook klaar

Verstuurd vanaf mijn wisky8176_tb_n met Tapatalk


HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 16 september 2021, 20:49 »
Heb je al geprobeerd om in menu 19 te stappen terwijl de deksel van je centrale in sabotage staat?


Servicemonteur inbraak en Brandbeveiliging

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #5 Gepost op: maandag 11 oktober 2021, 16:53 »
Heb je al geprobeerd om in menu 19 te stappen terwijl de deksel van je centrale in sabotage staat?


Servicemonteur inbraak en Brandbeveiliging
Nu ben ik best nieuwsgierig hoe dit zit, want deze optie ken ik niet, wat bereik ik hier mee?

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2021, 22:01 »
Nu ben ik best nieuwsgierig hoe dit zit, want deze optie ken ik niet, wat bereik ik hier mee?

Dat je verplicht bent een sabotage melding te maken, waardoor deze naar de meldkamer gaat.
Dus jij niet ongestoord wat kan doen als de meldkamer niet op de hoogte gebracht word…

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Aritech ATS4000
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 13 oktober 2021, 01:57 »
Nu ben ik best nieuwsgierig hoe dit zit, want deze optie ken ik niet, wat bereik ik hier mee?


Deze optie bedoel ik. Installateursmenu bescherming. Als deze aan staat en je wilt menu 19 in dan kan dat niet. De deksel van de centrale dient dan eerst in sabotage te staan voordat je erin kunt. Dit is een beveiliging zodat niet iedereen die in het bezit is van de installateurscode zomaar de programmering wijzigen.

En nee. Dit is niet zodat het naar de meldkamer gaat. Als je niet wilt dat het naar de meldkamer gaat dan ga je eerst naar menu 17 en zet de centrale in service modus met doormeldblokkering. De enige doel hiervan is zodat men niet zomaar menu 19 in kan.

Bij sommige van onze klanten staat deze optie dus aan. Heel irritant. Vooral wanneer de klant meerdere panden heeft en het pand die het verste weg is van het hoofdkantoor deze beveiliging heeft en de sleutel van de meterkast in het hoofdkantoor ligt….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: woensdag 13 oktober 2021, 02:01 door HandokoF »

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS4000
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 14 oktober 2021, 17:39 »
@HandokoF

dank je voor de duidelijke uitleg.