Auteur Topic: Alarm bevestigen met een ATS7320  (gelezen 3894 keer)

Bob Veldman

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Alarm bevestigen met een ATS7320
« Gepost op: maandag 26 juli 2021, 20:45 »
Goedenavond mannen en vrouwen,

Mijn vraag gaat over de communicatie tussen de ATS7320 & ATS7200E. In de gebruiksaanwijzing van de ATS7320 staat "Alle doormeldingsprotocollen die mogelijk zijn via PSTN zijn volledig beschikbaar, waaronder de spraakdoormelding of audio listen-in. "

Situatie:
ATS Advisor Advanced: ATS1500(-IP)
ATS7320 GSM Kiezer
ATS7200E

PAC 1
Primair
Transmissiepad 3 - GSM
Protocol SMS TEKST
Doormelding SMS tel 1. 
Listin-in UIT
Werkt Perfect

PAC 2
Primair
Transmissiepad 3 - GSM
Protocol SMS TEKST
Doormelding SMS tel 2.
Listin-in UIT
 Werkt Perfect

PAC 3
Primair
Transmissiepad 3 - GSM
Protocol SPRAAK
Bellen tel 1.
Listin-in AAN
 Werkt niet goed genoeg. Telefoon gaat over en ik hoor mijn ingesproken bericht. Helaas alleen bericht 1 en dat blijft zich herhalen, totdat de verbinding verbroken wordt.

PAC 4
Primair
Transmissiepad 1 - PSTN
Protocol SPRAAK
Bellen  tel 1.
Listin-in AAN
 Werkt niet, telefoon gaat niet eens over. 

Kan iemand mij verder helpen met de fout dat het accepteren niet lukt?

Als ik een handmatige test uitvoer op PAC 3 via het paneel gaat mijn telefoon ook netjes over en hoor ik bericht 1 zich herhalen. Op de 0 drukken of 5 werkt niet. Ook niet meermaals de 0 of de 5. Een cijfer lang indrukken werkt helaas ook niet. Op het paneel komt dan uiteindelijk te staan "No Handshake".

Bij PAC 4 komt er niks door en komt er op het paneel FOUT te staan.

Als ik de gebruiksaanwijzing lees moet het geen wat ik wil wel mogelijk zijn, maar bij mij werkt het nog niet goed genoeg.

Al veel onderwerpen op dit forum gelezen maar mijn huidige systeem is toch anders dan hier veelal omschreven. En de meeste wat ik gelezen heb gaat over fouten door VOIP.

Wie kan mij op weg helpen om het alarm te bevestigen???

Alvast bedankt en een fijne avond toegewenst.




erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 10:16 »
dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat jou de toon pulsen van jou nul niet door gegeven worden aan de gsm kiezer dit is een veroudert protocol wat niet goed werkt
weet de naam er van niet meer

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 10:21 »

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 11:31 »
dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat jou de toon pulsen van jou nul niet door gegeven worden aan de gsm kiezer dit is een veroudert protocol wat niet goed werkt
weet de naam er van niet meer

Ik denk dat je DTMF bedoeld. Er zou inderdaad gekeken moeten worden of DTMF wel aan staat in de simkaart.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 11:39 »

Situatie:
ATS Advisor Advanced: ATS1500(-IP)
ATS7320 GSM Kiezer
ATS7200E

PAC 4
Primair
Transmissiepad 1 - PSTN
Protocol SPRAAK
Bellen  tel 1.
Listin-in AAN
 Werkt niet, telefoon gaat niet eens over. 

Bij PAC 4 komt er niks door en komt er op het paneel FOUT te staan.

Voor het PSTN protocol heb je een ATS7700 nodig. Met de ATS7700 kun je een analoge telefoonlijn aansluiten op de inbraakcentrale waarna je dus via de analoge telefoonlijn een oproep kunt doen. Indien je deze module niet hebt, en dus ook geen telefoonlijn hebt aangesloten op je inbraakcentrale zul je een lijnfout krijgen zodra je hier gebruik van maakt.

Bob Veldman

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 22:09 »
https://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300837.15

https://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14298669.0

dit probleem is al vaker voor bij gekomen zoals je kan zien

Dag ErikJ

Bedankt voor je feedback. Ja, zoals ik al omschreef heb ik al veel gelezen. Maar veel topics hiervan zijn toch al jaren oud. En dit type dateert van 2020 als ik het goed begreep.

De eerste topic dat je vermeld gaat over VOIP, dat is bij mij niet van toepassing.

Bij de tweede topic is er een module toegevoegd om een analoge lijn te gebruiken. Dit is bij mij ook niet van toepassing. Ik gebruik alleen echte ATS modules.

Bob Veldman

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 22:29 »
Ik denk dat je DTMF bedoeld. Er zou inderdaad gekeken moeten worden of DTMF wel aan staat in de simkaart.

Dit is toch iets wat een mobiel aan / uit moet zetten. Dit is toch geen SIM kaart instelling?

Bob Veldman

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 27 juli 2021, 22:36 »
Voor het PSTN protocol heb je een ATS7700 nodig. Met de ATS7700 kun je een analoge telefoonlijn aansluiten op de inbraakcentrale waarna je dus via de analoge telefoonlijn een oproep kunt doen. Indien je deze module niet hebt, en dus ook geen telefoonlijn hebt aangesloten op je inbraakcentrale zul je een lijnfout krijgen zodra je hier gebruik van maakt.

Helemaal mee eens! Maar op dit forum heb ik gelezen dat iemand dit opperde om te proberen. Volgens hem zou het paneel automatisch van pstn naar de gsm kiezer gaan... Maar dit blijkt niet het geval.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 28 juli 2021, 01:32 »
Helemaal mee eens! Maar op dit forum heb ik gelezen dat iemand dit opperde om te proberen. Volgens hem zou het paneel automatisch van pstn naar de gsm kiezer gaan... Maar dit blijkt niet het geval.

Als je PAC1 als primaire PAC hebt ingesteld en PAC2 als backup PAC waarbij PAC1 het PSTN pad gebruikt en PAC2 het GSM pad dan zul je het effect krijgen dan een lijnfout van het PSTN kanaal ervoor zorgt dat het automatisch word opgepakt door de GSM. Zonder dit te hebben geprogrammeerd zal het inderdaad niet automatisch gaan.

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Alarm bevestigen met een ATS7320
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 29 juli 2021, 21:04 »
Dag ErikJ

Bedankt voor je feedback. Ja, zoals ik al omschreef heb ik al veel gelezen. Maar veel topics hiervan zijn toch al jaren oud. En dit type dateert van 2020 als ik het goed begreep.

De eerste topic dat je vermeld gaat over VOIP, dat is bij mij niet van toepassing.

Bij de tweede topic is er een module toegevoegd om een analoge lijn te gebruiken. Dit is bij mij ook niet van toepassing. Ik gebruik alleen echte ATS modules.

dit is voor jou wel van toepassing omdat het een oud probleem is dat dtmf tonen niet betrouwbaar werken via een gsm telefoon

ik gebruik de setup die jij wil maken met een ats3000  en dat werkt redelijk maar soms moet ik 3 keer 0 drukken voor het werkt