Auteur Topic: HikConnect  (gelezen 2697 keer)

Oomko-09

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Wardenburg
  • Functie: MBV ODB
HikConnect
« Gepost op: zondag 27 juni 2021, 14:21 »
Hallo mede collega's.

Ik loopt tegen het volgende aan in het HikConnect app.
Heb op dit moment de nieuwste versie: 4.15.1.1183790.

Heb een aantal PTZ camera's die zowel rechtstreeks als ook via een switch op de nvr zijn aangesloten.
De NVR gekoppeld aan de cloud.

Als ik nu inlog in de HikConnect app, dan kan ik de PTZ camera's draaien kantelen, zoomen, presets oproepen etc.

Als ik dan even tijdje inactief ben op de app, lees enkele minuten dan kan ik alleen nog maar de presets oproepen van de ptz camera's. Zoomen en draaien / kantelen werkt niet meer.
De app geeft dan de foutcode "Bediening mislukt. (380042).

Als ik vervolgens de app volledig sluit en opnieuw open, dan werkt alles weer na behoren.

Als ik echter de NVR op basis van IP adres toevoeg dus met portforwarding dan blijft de ptz bediening wel werken, ook na enkele minuten of zelfs uren.

Het probleem lijkt hem dus te zitten in de koppeling met de cloud..

Meer mensen die dit ervaren of hiervoor een oplossing hebben?

Alvast bedankt!

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: HikConnect
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 juni 2021, 14:24 »
Hoeveel up en download is je internet verbinding... Rechtstreeks zal altijd beter werken dan een hik connect verbinding...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Oomko-09

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Wardenburg
  • Functie: MBV ODB
Re: HikConnect
« Reactie #2 Gepost op: zondag 27 juni 2021, 14:25 »
Klant heeft een Ziggo compleet pakket.

Download van 300Mbits en Upload van 30Mbits.

Het wijst er niet op dat, dat het probleem is.
Beelden live en playback oproepen is totaal geen probleem.