Auteur Topic: ats advanced ats 8101 software mogelijk  (gelezen 2008 keer)

martijn5

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ats advanced ats 8101 software mogelijk
« Gepost op: zondag 16 mei 2021, 20:22 »
Hallo ik heb enkele vragen.
ik heb een ats 3000 centrale en wil een ats advanced 1000A-IP centrale gaan plaatsen kan ik met de oude software ats 8101 (titan) ook in een ats 1000A-IP centrale programmeren of moet ik hier de nieuwere software voor hebben?
andere vraag is kan ik mijn oude ats 1115 bediendelen blijven gebruiken? ik heb er wel 1 ats 1135 paneel bij.
En de oude ingangen uitbreidingen in de centrale kan ik deze ook op een ats advanced gebruiken omdat deze met andere stekkers nu op mijn 3000 centrale zitten dan op een 1000A centrale  ik hoor graag jullie reacties mvg Martijn

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ats advanced ats 8101 software mogelijk
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 mei 2021, 19:53 »
Hallo ik heb enkele vragen.
ik heb een ats 3000 centrale en wil een ats advanced 1000A-IP centrale gaan plaatsen kan ik met de oude software ats 8101 (titan) ook in een ats 1000A-IP centrale programmeren of moet ik hier de nieuwere software voor hebben?
Ik weet dat er een tijd is geweest dat de Titan ook de advanced ondersteunde, maar tot welke versie durf ik niet te zeggen.
Maar als je overstapt op de advanced , waarom dan niet meteen overstappen op de x500-A-IP?

andere vraag is kan ik mijn oude ats 1115 bediendelen blijven gebruiken? ik heb er wel 1 ats 1135 paneel bij.
Ik heb dit wel eens geprobeerd en dat was toen wel mogelijk ja, maar let op je hebt bijvoorbeeld niet de 'gedeeltelijk in' knop, maar je zou het ook kunnen proberen en kijken of het voldoende is en eventueel als het toch minder prettig werkt alsnog even vervangen.


En de oude ingangen uitbreidingen in de centrale kan ik deze ook op een ats advanced gebruiken omdat deze met andere stekkers nu op mijn 3000 centrale zitten dan op een 1000A centrale.
Nee dat gaat niet, de centrale zelf kan maximaal 16 ingangen aan, die direct zijn aangesloten op de centrale, om de centrale uit te breiden van 8 naar 16 ingangen heb je een ATS608 nodig.
Heb je op het moment meer dan 16 ingangen aangesloten op je centrale moet je hiervoor een andere oplossing gaan zoeken, zoals een DI.
op de centrale zelf kan dus 16 ingangen worden aangesloten (met behulp van de ats608, in totaal kan de centrale wel meer ingangen aan door middel van een DI.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ats advanced ats 8101 software mogelijk
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 mei 2021, 14:15 »
Ik heb dit wel eens geprobeerd en dat was toen wel mogelijk ja, maar let op je hebt bijvoorbeeld niet de 'gedeeltelijk in' knop, maar je zou het ook kunnen proberen en kijken of het voldoende is en eventueel als het toch minder prettig werkt alsnog even vervangen.

De knop is er wel, en werkt ook wel. Alleen het symbool is niet aanwezig…