Beste allemaal,
Ik heb een vraag over een ATS1000AIP paneel met FW versie MR_024.024.0128.
Deze werdt voorheen door de klant ook bediend via de Advisor Advanced app op zijn android toestel. (rode app)
Dit werkte altijd maar tijdelijk, na het herstarten van de centrale werkt alles goed, maar na verloop van tijd niet meer.
In een ander topic op dit forum lees ik dat dit komt door de interne firewall die ingaand verkeer op poort 32000 blokkeert. Zie topic:
http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14304176.0In FW versie 028.028.0144 zou dit opgelost moeten zijn.
Tot zo ver;
De klant heeft nu een nieuw telefoon toestel, overgestapt naar een iPhone, dus ook hier de Advisor Advanced Pro app geïnstalleerd. (nu de blauwe app)
Alle instellingen staan goed;
* IP adres
* Port 32000 forward
* Encryptie sleutel goed
* PIN goed
* Maar 1 toestel verbonden (en tweede test toestel)
Als ik nu verbinding probeer te maken via de nieuwe app krijg je na een tijdje een time-out fout.
App blijft verder blanco, maar als je dan in de instellingen van de app bezig bent krijg je wel de melding of je de verbinding wilt verbreken. Hij lijkt dus wel verbonden met het paneel?
Als ik de centrale herstart, en met zijn oude telefoon en app probeer werkt het wel. Nieuwe telefoon met de Pro app en gelijke instellingen werkt niet.
Volgens mij moet de bestaande FW versie van de centrale ook werken met de Pro app. (versie 021.021.0109 of hoger las ik ergens)
Vragen:
Wat doe ik fout?
Kan ik dit paneel zonder zorgen flashen naar FW 028.028.0144? (iemand ervaringen of tips?)
Kan dit flashen in een keer, of beter om tussenstappen te doen?
Wellicht andere tips in deze?
Hoor graag van jullie,