Ik ben het ook niet met deze statements eens.
Evenementen beveiliging is per definitie geen vecht werk, ik heb zelf heel weinig meegemaakt dat er problemen komen zolang je mensen maar met respect behandeld dan krijg je dat meestal ook terug , soms zitten er mensen bij die zich gewoon niks laten vertellen en die zullen het dan ook zeker zover laten komen dat het op vechten uitloopt.
Ik roep meestal direct als ik in de gaten krijg dat er iemand moeilijk gaat doen mijn collega's erbij en dat beetje machtsvertoon leidt er meestal toe dat ze eieren voor hun geld kiezen.
De vechtpartijen waarbij ik wel betrokken ben geweest hadden dan wel duidelijk te maken met mensen onder invloed van alcohol of speed/coke.
Ik ben van mening dat als je in de beveiliging gaat werken puur om te vechten of ruzie uit te lokken dan hoor je niet in dit beroep thuis!
Wel wil ik erbij zeggen dat als een collega in een benarde situatie komt dat je hem/haar dan TEN ALLER TIJDEN moet gaan helpen! Zo niet dan heb je met mij een probleem als het opstootje voorbij is.
Je verwacht immers dat je collega's je komen helpen als er iets is en daarop moet je kunnen vertrouwen.
Met andere woorden je mag het nooit uitlokken maar als het niet anders is dan moet je wel je mannetje staan.
Dus in mijn ogen is een collega die zich professioneel opstelt en waarop je kan vertrouwen een goede collega.
De wettelijke handhavers bepalen formeel gewoon wat er gebeurd maar meestal laten ze de beveiliging gewoon alles regelen en als de beveiliging in de knel zit dan komen ze als ze zin hebben en de koffie op hebben misschien wel eens een keer helpen.

Meestal wachten ze totdat ze een vechtersbaas of dealertje op een presenteerblaadje krijgen aangereikt.
Ze vinden het wel prettig als de beveiliging alles oplost want stel je voor dat ze moeten werken voor hun geld.
Nu moet ik wel zeggen dat ze niet allemaal hetzelfde zijn maar veel zijn liever lui als moe.
Persoonlijk lok ik nooit ruzie uit en benader ik zover als het kan de mensen altijd met respect en een lach maar toch kan ik een sporadisch opstootje wel waarderen omdat het anders nogal snel saai wordt.
Brumak