Auteur Topic: 485Bus Galaxy dimension over IP  (gelezen 1883 keer)

Henk-tC

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Croonwolter&dros
  • Functie: Technicus
485Bus Galaxy dimension over IP
« Gepost op: woensdag 21 april 2021, 22:29 »
Hallo,

Voor een klant moeten we met de 485bus van een galaxy dimension over IP naar een aantal Power rio's. Wie heeft hier ervaring mee. welke converter en welke instellingen.


Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: 485Bus Galaxy dimension over IP
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 april 2021, 09:09 »
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou de Waveshare eens proberen. https://www.sossolutions.nl/rs485-to-ethernet-converter-for-eu
Denk er wel om dat de bus van een Galaxy aan beide einden van de RS485-bus wordt afgesloten met een 680ohm eindweerstand. Op de tweede lokatie (powerrio's) ook weer. Dus in totaal 4x eindweerstand.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: 485Bus Galaxy dimension over IP
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 april 2021, 09:18 »
Nog een puntje van aandacht: wanneer er een beveiligingscertificaat is afgegeven op deze installatie, mogen er alleen goedgekeurde componenten worden gebruikt. Volgens mij voldoet deze converter daar niet aan.
De toegepaste componenten moeten voldoen aan de eisen gesteld in de Europese normen: NEN-EN 50131-
1:2006/A1:2009 & NEN-EN 50136-1:2012.
In het geval dat er in Nederland geen componenten beschikbaar zijn die voldoen aan de security grade voor
het betreffende niveau, mag gebruik worden gemaakt van componenten met een lagere security grade.
Wanneer ook die ontbreken moet u zelf, op basis van goed vakmanschap, bepalen of het product voldoet
aan de duurzaamheid en functionele eisen die u hieraan stelt. Vermeldt afwijkingen op dit onderdeel in het
intakedocument, eventuele PvE en het beveiligingsplan.