Auteur Topic: ATS1000A problemen  (gelezen 1228 keer)

RoeBre

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS1000A problemen
« Gepost op: woensdag 23 september 2020, 13:36 »
Hallo allemaal,

Begin 2017 heb ik een alarm laten plaatsen(vervanging) met daarbij een onderhoudscontract. Nou dan verwacht je dat alles goed loopt, helaas dus niet..

Ik heb een ATS1000A-IP paneel, met daarbij de Advisor app, waarmee je middels "Direct-IP" verbinding kan maken. Werkte op het begin goed, toch wel heel praktisch dat als midden in de nacht een (vals) alarm af gaat, dat je meteen kan zien welke sensor getriggerd is. Of remote het alarm aan/uit kan zetten.
Na een tijdje (soms maanden, weken, dagen) krijg ik totaal geen verbinding meer, alsof dat paneel ergens blokkeert. Kan o.a. optreden als de verbinding even wegvalt (internetmodem herstart bijv.).
Als de monteur langs is geweest voor onderhoud werkt het telkens magisch (tijdelijk) weer.

Laatste onderhoudsbeurt dit ook bij de monteur aangegeven, die gaf aan dat het een 'bekend probleem' is, en dat dit alleen op te lossen is met een nieuw paneel (a 350eu oid) met 'Ultra Sync' ondersteuning. Hij gaf aan dat ik zelf het alarm kon herstellen door deze te herstarten, dan moet ik ergens een zekering er uit trekken.

Nu heb ik de kast opengemaakt, maar geen idee wat hier de zekering is die ik er uit moet halen. Gok dat het diegene is bij de TERM linksonderin. Klopt dat? Volgens mij moet ik dan eerst de stroom er afhalen, zekering er 10sec oid uit, en dan weer langzaam terugplaatsen en aansluiten?



Het valt mij trouwens op dat het alarm regelmatig online/offline gaat het op het netwerk. Ook als ik wel verbinding zou krijgen middels App, zie ik dit gebeuren. Is dit normaal gedrag?


En wat mag je redelijkerwijs van een onderhoudscontract verwachten? Naar mijn gevoel heb ik een systeem dat niet optimaal functioneert.

Groet, Roel

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 14:17 »
Zo te zien aan de stikker is het een
026.026.140 firmware.
We zijn inmiddels al een paar versies verder.
Er zijn verbeteringen doorgevoerd voor netwerkverbindingen en een iets te fanatieke ingebouwde firewall.

En in 2017 was het x500 paneel met ultrasync al leverbaar.
Dus de x000 zal wel oude voorraad geweest zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rudeboy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Hollander Techniek
  • Functie: Engineer brandmeld- en beveiliginginstallaties
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 14:19 »
Tekst volgens service note 018 van UTC:

Wanneer er overmatig veel dataverkeer plaatsvond op IP poort 32000, kon het voorkomen dat in
het paneel de firewall geactiveerd werd. Hierdoor werd de poort voor alle inkomend verkeer
geblokkeerd, en was er geen verbinding meer mogelijk met het paneel over IP. Uitgaande IP
verbindingen waren wel nog mogelijk met de ATS85xx software.
Deze blokkering zou door het paneel zelfstandig hersteld moeten worden, maar in sommige
gevallen gebeurde dit niet, en was het paneel extern niet meer te benaderen.

Oplossing :
 Door het paneel een keer opnieuw op te starten werd de poort weer vrijgegeven, en was het
probleem (tijdelijk) opgelost.
 Een definitieve oplossing is aangebracht in de nieuwe FW versie 028.028.0144

Oplossing is dus Firmware update.

Spanningsloos maken door accu los te nemen en zekering bij trafo links onderin uit te nemen.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 825
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 16:37 »
Ik zou inderdaad ook maar eens navragen of deze wel de laatste firmware heeft en zo niet, waarom deze nog niet geüpdate is.

Het stickertje op de print met firmware versie wil niet zeggen dat er ook die firmware opstaat, mogelijk staat er al wel een nieuwere op.

Maar zeggen dat er niks aan te doen is, is wel erg kort door de bocht.

JamLaMin

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 97
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 16:38 »
Maar zeggen dat er niks aan te doen is, is wel erg kort door de bocht.

Ik denk dat dat te maken met het stickertje op de accu... :P

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 18:28 »
Ik zou inderdaad ook maar eens navragen of deze wel de laatste firmware heeft en zo niet, waarom deze nog niet geüpdate is.

Het stickertje op de print met firmware versie wil niet zeggen dat er ook die firmware opstaat, mogelijk staat er al wel een nieuwere op.

Maar zeggen dat er niks aan te doen is, is wel erg kort door de bocht.
Dat  stickertje zegt niet alles idd.
Maar in combinatie met de sticker op de accu weet ik vrij zeker dat dit klopt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RoeBre

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 24 september 2020, 11:29 »
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Als ik de handleiding en fora zo gauw doorspit, is er voor mij geen manier om de firmware versie te achterhalen toch? Lijkt een item in het afgeschermde onderhoudsmenu.
Mij werd iig verteld dat het paneel niet meer geupdatet kon worden, is natuurlijk lastig controleren zonder de huidige firmware versie te weten. Volgende keer maar beter navragen.

Stickertje op de accu? Chubb staat er bekend om slecht onderhoud te doen of wat moet ikhier van maken?  :-X

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 162
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 24 september 2020, 11:50 »
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Als ik de handleiding en fora zo gauw doorspit, is er voor mij geen manier om de firmware versie te achterhalen toch? Lijkt een item in het afgeschermde onderhoudsmenu.
Mij werd iig verteld dat het paneel niet meer geupdatet kon worden, is natuurlijk lastig controleren zonder de huidige firmware versie te weten. Volgende keer maar beter navragen.

Stickertje op de accu? Chubb staat er bekend om slecht onderhoud te doen of wat moet ikhier van maken?  :-X

Nou wat mij betreft dat ze onderhoud doen en niet meer dan dat.
In het verleden veel systemen overgenomen maar nog nooit een centrale gezien die geüpdatet is.


Als je met de app inlogt en dan naar instellingen gaat en daarna naar centrale kun je de FW versie zien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RoeBre

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 24 september 2020, 14:28 »
Nou wat mij betreft dat ze onderhoud doen en niet meer dan dat.
In het verleden veel systemen overgenomen maar nog nooit een centrale gezien die geüpdatet is.


Als je met de app inlogt en dan naar instellingen gaat en daarna naar centrale kun je de FW versie zien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt, via de app weten te herleiden dat het firmware versie MR_026.026.0140 betreft. Nooit bijgewerkt vanaf moment van leveren dus.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 439
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A problemen
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 24 september 2020, 18:44 »
Een goede installateur doet met onderhoud de boel netjes naar de laatste versie brengen...
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.