Auteur Topic: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties  (gelezen 1386 keer)

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Gepost op: woensdag 23 september 2020, 10:02 »
Beste leden,

Ik ben nieuw hier. Fijn dat ik jullie mag lastig vallen met mijn vraag  ;D

Ik heb hier thuis een Honeywell Galaxy Flex V3. Daar heb ik sinds enige tijd wat problemen mee; regelmatig gaf het alarm een piepende error en dan waren er veel fouten te zien op het scherm. Betrof dan vrijwel altijd een lijnfoutmelding. Ik heb inmiddels via de installateursmodus kunnen regelen dat deze meldingen niet blijven komen.

Maar ik ben erg benieuwd hoe deze melding nu daadwerkelijk ontstaat.

Daarnaast kwam ik er bij toeval achter dat ik geen pushalerts meer ontvangen op mijn GXRemoteControl app.

Ik heb flink gegoogled en kom er niet achter wat er mis is. Maar de problemen lijken haast gerelateerd te zijn; alsof er geen connectie met Honeywell gemaakt kan worden of iets dergelijks.

Maar ik weet niet goed wat er mis is en waar ik dit ook kan oplossen. Is er hier iemand die een idee heeft waar ik naar moet zoeken?

bartgalaxy

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 10:11 »
Honeywell heeft laatst het ip adres aangepast van hun server.
Moet je even wijzigen in de settings van de flex, moet nu ip 159.8.126.227 zijn

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 10:53 »
Honeywell heeft laatst het ip adres aangepast van hun server.
Moet je even wijzigen in de settings van de flex, moet nu ip 159.8.126.227 zijn

Hoi Bart, als ik in het menu kijk bij optie:

56.1.1 en dan ontvanger 1 open kom ik dit IP-adres al tegen, via poort 10000.

Zit ik nou iets helemaal verkeerd te doen?

JamLaMin

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 15:21 »
Ga nu naar menu Configureer [51.17.1]
Met deze optie configureert u het systeem opnieuw zonder dat u de stroom hoeft uit en in te
schakelen. Het systeem geeft het bericht WAARSCHUWING!! ent=RESET SYSTEEM.
Druk op ent om het systeem opnieuw te configureren. Het bediendeeldisplay blijft een paar
seconden leeg. Vervolgens wordt het bericht Configurerend Moment A.U.B. weergegeven.
Wanneer de configuratie is voltooid kan 2 a 5 minuten duren keert de banner terug naar de normale weergave (dagmodus). Het systeem is nu uit de installateursmode.

Opmerkingen:

    Tijdens het opnieuw opstarten kan de sirene en flitser even afgaan.
    Komt de foutmelding weer terug kijk dan wat er nog meer aan de hand is.
    Met deze parameter beëindigt u de installateurmodus.
    Uitgangen worden tijdens de configuratie tijdelijk gereset.


MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 15:25 »
Ga nu naar menu Configureer [51.17.1]
Met deze optie configureert u het systeem opnieuw zonder dat u de stroom hoeft uit en in te
schakelen. Het systeem geeft het bericht WAARSCHUWING!! ent=RESET SYSTEEM.
Druk op ent om het systeem opnieuw te configureren. Het bediendeeldisplay blijft een paar
seconden leeg. Vervolgens wordt het bericht Configurerend Moment A.U.B. weergegeven.
Wanneer de configuratie is voltooid kan 2 a 5 minuten duren keert de banner terug naar de normale weergave (dagmodus). Het systeem is nu uit de installateursmode.

Opmerkingen:

    Tijdens het opnieuw opstarten kan de sirene en flitser even afgaan.
    Komt de foutmelding weer terug kijk dan wat er nog meer aan de hand is.
    Met deze parameter beëindigt u de installateurmodus.
    Uitgangen worden tijdens de configuratie tijdelijk gereset.

Dit kan ik zeker doen, maar waarom moet ik dat doen dan? Wat staat er nu fout? Want het genoemde IP-adres heb ik blijkbaar al 'ergens' ingesteld. Waarom dan die reset?

JamLaMin

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 16:37 »
Bugje... normaal hoort de lijnfout er wel weer vanzelf uit te gaan.
Maar dat is soms niet het geval.

Dat even uitvoeren; en als er dan nog weer meldingen komen exact aangeven wat er staat...

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 16:51 »
Bugje... normaal hoort de lijnfout er wel weer vanzelf uit te gaan.
Maar dat is soms niet het geval.

Dat even uitvoeren; en als er dan nog weer meldingen komen exact aangeven wat er staat...

Maar dit zou ook de app weer moeten laten functioneren dan?

JamLaMin

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 23 september 2020, 16:53 »
Dat even uitvoeren; en als er dan nog weer meldingen komen exact aangeven wat er staat...

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 30 september 2020, 09:44 »
Ga nu naar menu Configureer [51.17.1]
Met deze optie configureert u het systeem opnieuw zonder dat u de stroom hoeft uit en in te
schakelen. Het systeem geeft het bericht WAARSCHUWING!! ent=RESET SYSTEEM.
Druk op ent om het systeem opnieuw te configureren. Het bediendeeldisplay blijft een paar
seconden leeg. Vervolgens wordt het bericht Configurerend Moment A.U.B. weergegeven.
Wanneer de configuratie is voltooid kan 2 a 5 minuten duren keert de banner terug naar de normale weergave (dagmodus). Het systeem is nu uit de installateursmode.

Opmerkingen:

    Tijdens het opnieuw opstarten kan de sirene en flitser even afgaan.
    Komt de foutmelding weer terug kijk dan wat er nog meer aan de hand is.
    Met deze parameter beëindigt u de installateurmodus.
    Uitgangen worden tijdens de configuratie tijdelijk gereset.

Dit heb ik gedaan. Alles werkt. Maar als ik nu het alarm laat af gaan zie ik geen push bericht op mijn telefoon komen... Dus blijkbaar werkt er nog iets niet; sterker nog; er lijkt niets gewijzigd want ik had nu ook al enige tijd geen lijnmeldingen omdat ik die setting uitgezet heb.

Wat kan ik nu nog doen?

Wim63

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #9 Gepost op: maandag 5 oktober 2020, 09:37 »
Is niet gewoon je internetverbinding tussen de router en de Galaxy defect?
Is ook een reden dat je geen pushmeldingen krijgt, maar wel lijnstoring in de display.

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 7 oktober 2020, 09:52 »
Hoi Wim,

De rest van de op deze switch aangesloten apparaten doet het. Switch geeft ook een lampje op de poort waar hij op zit. Daarnaast kan ik hem ook nog eens via de app bedienen om in- en uit te schakelen... Dus ik neig naar nee.

Eigenlijk werkt alles behalve push in de apps.

JamLaMin

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 8 oktober 2020, 17:13 »
Misschien ben je nu op een punt aangekomen om even een professional over de vloer te halen...

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 8 oktober 2020, 20:45 »
Ja, dat kan zeer zeker. Maar als iemand een mooie tip heeft doe ik liever dat. Leer ik ook weer wat van.

Iemand hier nog tips voor een goeie expert in regio Gorinchem?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 825
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 20 oktober 2020, 21:53 »
en wat zegt die als je een handmatige test uitvoerd bij meldbanken?

MiKeZZa

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 24 oktober 2020, 08:20 »
en wat zegt die als je een handmatige test uitvoerd bij meldbanken?

Waar kan ik dat vinden?