Auteur Topic: CS275/CS375 (deels) demonteren  (gelezen 2332 keer)

rvdm

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
CS275/CS375 (deels) demonteren
« Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 14:15 »
Hallo,

In mijn huis is, nu ruim 10 jaar geleden, een GE CS275(of 375) geinstalleerd, met daarbij een tweetal brandmelders, twee (draadloze) PIR sensoren, en een tweetal contactsensoren. De installatie hangt via een IP module aan het internet. Het systeem is sinds een half jaar onderhoudscontract-vrij en niet meer voorzien van een abonnement bij een alarmcentrale. Wel zit er een (luide) sirene in ;)

Dit systeem zal - uitgesmeerd over een wat langere periode - vervangen worden door iets anders. Ik wil beginnen met het vervangen van de brandmelders, welke losstaand functioneren. Ik heb een gebruikershandleiding en installateur-codes.
Wat ik wil:
- brandmelders uit het systeem verwijderen zonder eventuele sabotage-meldingen
- daarna, op een later moment, het volledige systeem verwijderen (levert zo'n oud systeem eigenlijk nog wat op op de tweedehandsmarkt?)

Hebben jullie tips en/of advies hoe dit het beste aan te pakken? Als beide stappen beter in 1x plaats kunnen vinden, dan is dat ook een optie. Ik heb de neiging om gewoon de stekker eruit te trekken en een en ander te demonteren, maar ik vermoed dat de buren daar niet blij van worden (weet niet of er accu's inzitten en dergelijke).

Meer info super welkom!

Robert

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: CS275/CS375 (deels) demonteren
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 30 juli 2020, 17:02 »
Dag Robert,

Je kunt gewoon de stekker van de 230V eruit trekken. Trek dan ook gelijk het stekkertje van de internetaansluiting eruit. Als je daarna de centrale kast openmaakt, kan de sirene afgaan, maar zodra de kast open is, kun je als eerste de accu loskoppelen. Sirene zou dan weer stil moeten zijn.
Met de installateurscode kun je in het installatiemenu. Dan gaat er geen sirene af.

let op: Wanneer je een buitensirene/flitser hebt, kan daar ook een accu(tje) in zitten. Deze krijg je pas stil wanneer je de buitensirene open schroeft.
Succes,
groet,
Wim

rvdm

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275/CS375 (deels) demonteren
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 31 juli 2020, 10:04 »
Hallo Wim,

Je kunt gewoon de stekker van de 230V eruit trekken. Trek dan ook gelijk het stekkertje van de internetaansluiting eruit. Als je daarna de centrale kast openmaakt, kan de sirene afgaan, maar zodra de kast open is, kun je als eerste de accu loskoppelen. Sirene zou dan weer stil moeten zijn.
Met de installateurscode kun je in het installatiemenu. Dan gaat er geen sirene af.

Top, dan ga ik het zo doen. Ik vogel even uit hoe ik in dat installateursmenu kom, en schakel dan e.e.a. helemaal uit door verwijdering van de stekker.

Citaat
let op: Wanneer je een buitensirene/flitser hebt, kan daar ook een accu(tje) in zitten. Deze krijg je pas stil wanneer je de buitensirene open schroeft.

Als ik het goed heb is er alleen een binnensirene, maar goed punt - ik ga het systeem nog even goed nalopen voordat ik dingen ga doen ;)

Hartelijk dank voor de info!

Robert