Auteur Topic: Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue  (gelezen 2783 keer)

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Gepost op: woensdag 20 mei 2020, 22:33 »
Goedenavond,
Ik heb hier thuis naar volledige tevredenheid een Galaxy Flex 3 systeem hangen. Recent wordt er weer meer ingebroken in de buurt dus ik heb weer een kritisch naar mijn setup gekeken en het idee borrelde op om mijn alarm en mijn Philips Hue verlichting te koppelen. Dus volle bak licht in geval van inbraak of het geval van brandalarm.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Het trigger signaal zal niet zo ingewikkeld zijn. Kan via de trigger module of relaistje laten meeliften op flitslicht uitgang, maar hoe maak ik een goede koppeling naar Hue?
Ik kan een draadloze schakelaar ombouwen en koppelen, maar dan zit je weer met batterijen... Ik zoek eigenlijk een Hue/Zigbee zendertje dit een puls omzet naar een signaal voor de Hue... Iemand een oplossing?

Thanks!

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 23 mei 2020, 19:05 »
ik gebruik domotics en een fibaro https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGBS-222/FGBS-222-EN-T-v1.2.pdf

domotics draaiend op een raspberry of windows

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 mei 2020, 12:10 »
Thanks, ziet er ook uit als een goede oplossing. Ik draai echter al Homebridge op een Raspberry en Philips Hue is Zigbee dus dat zou betekenen dat ik nog een extra hub voor Z-wave moet hebben.

Ik heb het inmiddels al anders aangepakt en opgelost. Ik had nog een oude Hue Dimmer Switch over en daarvan heb ik een van de knoppen gemodificeerd en voorzien van twee draden. Die laat ik nu schakelen door een relais in de Galaxy. De Hue Dimmer Switch activeert een scenario in HomeKit en het werkt zoals ik wil. Krijg daarnaast van de Hue app een keurige melding wanneer de batterij vervangen moet worden.

Voor de liefhebbers:
https://share.icloud.com/photos/0kleC0sjyYumCwAKQBs1DESVQ#Thuis

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 mei 2020, 21:12 »
goede oplossing

Spuis

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 30 januari 2021, 19:55 »
Hi Sharks,

De iCloud link werkt niet meer, maar ik ben wel benieuwd hoe je het hebt gedaan. Kan je wat uitleg geven of het plaatje weer posten?
Bedankt!

Spuis