Auteur Topic: Corona en verlof  (gelezen 2730 keer)

Diegoso

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Safende bv
  • Functie: Beveiliger winkelcentrum
Corona en verlof
« Gepost op: maandag 4 mei 2020, 18:53 »
Goedenavond ,

Ik ben werkzaam bij profi-sec als objectbeveiliger .
Mijn object is gesloten door de corona crisis.
Zelf ben ik een risico patient en zij hebben mij werk tijdelijk aangeboden waar ik me niet veilig genoeg bij voel , dit wil ik gewoon niet.
Nu word ik gedwongen om mijn verlof uren en aansluitend onbetaald verlof op te nemen , maar volgens mij mogen ze mij niet dwingen hiertoe , en ook nog met terugwerkende kracht vanaf 19 april ?
Het werk wat ze mij aanboden valt onder de evenementen tak en ik ben niet onder contrakt bij die afdeling.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.355
    • Bekijk profiel
Re: Corona en verlof
« Reactie #1 Gepost op: maandag 4 mei 2020, 22:35 »
Dat jij andere werkzaamheden aangeboden krijgt, ook al vallen die onder een andere afdeling (ik denk zelfs een andere BV) lijkt mij niet meer dan redelijk. Je werkgever moet er alles aan doen zodat het werk veilig uitgevoerd kan worden. Als daar twijfel over bestaat denk ik dat je dat het beste eerst even met een (bedrijfs) arts kunt overleggen. Zo maar werk weigeren kan niet zo maar.

Diegoso

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Safende bv
  • Functie: Beveiliger winkelcentrum
Re: Corona en verlof
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 5 mei 2020, 06:02 »
Goedemorgen ,
Wat je zegt in je antwoord dat begreep ik al , maar dat was de vraag niet. Ik heb al een arts achter mij staan die met mij meedenkt. De vraag is of en onbetaald verlof opgelegd kan worden aan mij , eerst mijn gewone vakantieuren  en daarna geven ze onbetaald. Ik wil dat niet en dan ook nog evem vanaf 19 april. De regeling van de overheid hoeven ze oook nog geen gebruik van te maken , want de cijfers zijn zeer positief , dus ik zie het probleem niet zo.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.355
    • Bekijk profiel
Re: Corona en verlof
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 5 mei 2020, 14:42 »
Tja, als jij werk weigert dat wordt aangeboden, dan zit er uiteindelijk niets anders op dan er onbetaald verlof van te maken, tenzij jij aannemelijk gaat maken dat het aangeboden werk voor jou niet veilig genoeg is. Maar het is lastig om het zo van de zijlijn te beoordelen want ik hoor alleen het verhaal van 1 kant en slechts de heel korte versie. Naast een arts is juridische hulp denk ik ook wel gewenst. Schakel een vakbond, rechtsbijstandverzekering of eventueel het Juridisch loket in....