Auteur Topic: ATSx500A-IP - sms testmelding  (gelezen 2607 keer)

Bossi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Waasland Security
ATSx500A-IP - sms testmelding
« Gepost op: zaterdag 30 november 2019, 09:44 »
Hoi,

Ik heb het niet gevonden in de ATS8500 soft en niet in de handleiding. Maar kan ik een sms krijgen als testmelding om de 24 of 48 u bvb, misschien elke week? (ats3500a-ip)

Zo weet ik of mijn gprs-module én sim kaart nog werken.

Groetjes,

Bossi

Bossi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Waasland Security
Re: ATSx500A-IP - sms testmelding
« Reactie #1 Gepost op: zondag 8 december 2019, 17:46 »
Hoi,

Ondertussen gevonden hoe dit te realiseren en ik zal het ook aan jullie meedelen.

PAC programmeren als GSM/GPRS, protocol op SMS, uw gebied(en) erin steken en een telefoonnummer als bestemmeling.

Bij uw pad opties uw sms central nummer invullen. Uw sms forwarding invullen en indien gewenst een APN naam.

Uw SIA gebeurtenissen allemaal selecteren en bij elke PAC uitschakelen. Enkel handmatige testmelding en automatische testmelding de juiste PAC geven.

Rest er nog net uw tijdstip en periode in te vullen van uw automatische testmelding.

Groetjes,

Bossi

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 979
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATSx500A-IP - sms testmelding
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 18 december 2019, 13:54 »
Hoi,

Ondertussen gevonden hoe dit te realiseren en ik zal het ook aan jullie meedelen.

PAC programmeren als GSM/GPRS, protocol op SMS, uw gebied(en) erin steken en een telefoonnummer als bestemmeling.

Bij uw pad opties uw sms central nummer invullen. Uw sms forwarding invullen en indien gewenst een APN naam.

Uw SIA gebeurtenissen allemaal selecteren en bij elke PAC uitschakelen. Enkel handmatige testmelding en automatische testmelding de juiste PAC geven.

Rest er nog net uw tijdstip en periode in te vullen van uw automatische testmelding.

Groetjes,

Bossi

Waarom moet je alles uitschakelen, dan krijg je toch ook geen alarmen en dergelijke meer binnen of mis ik iets?

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATSx500A-IP - sms testmelding
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 18 december 2019, 15:55 »
Ik sluit me aan bij Dré, als je bij alle gebeurtenissen de PAC's weghaalt zal je waarschijnlijk van alle andere alarmen geen meldingen meer krijgen.

Is je SIM-kaart een prepaid of een abonnement?

In het geval van prepaid zet je "beltegoed controle modus" op "SMS bericht" en vul je de gewenste gegevens in en heb je een testmelding voor je gprs module.

Bossi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Waasland Security
Re: ATSx500A-IP - sms testmelding
« Reactie #4 Gepost op: maandag 23 december 2019, 08:48 »
Hoi,

Goede en terechte opmerking, moet ik allemaal eens testen dan. Miserie is dat mij buitensirene's er al ophangen...buren...
De openingen en sluitingen blijf ik netjes binnenkrijgen. De sim is een M2M abonnement.

Misschien beter om pac1 onaangeroerd te laten en deze programmering toe te passen op pac2.

Groetjes,

Bossi