Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 158777 keer)

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 252
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #570 Gepost op: dinsdag 28 mei 2019, 22:14 »

Ben Beemster

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Ben Beemster Service
  • Bedrijf: Ben Beemster Service
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #571 Gepost op: woensdag 29 mei 2019, 22:06 »
In de VRKI ( 2019 ) staat vermeldt dat voorkomen moet worden dat kortsluiting in bijvoorbeeld de voeding van een flitser of sirene er voor kan zorgen dat er geen alarmtransmissie kan plaats vinden. Voor zover ik weet zijn de hoogvermogens-uitgangen van een integra gezekerd om dit te voorkomen. ( heb het overigens nog nooit uitgeprobeerd ). Aangezien de KPD-voeding een separate aansluiting is, is dit volgens mij de beste aansluiting. Direct op de accu-aansluiting koppelen is een slechte methode want als de accu in sluiting zit dan staat hier zeker geen spanning op en bovendien kan het stroomverbruik dermate hoog worden dat de accu niet snel genoeg meer kan opladen. Eventueel is een optie om de module in een separate kast met eigen voeding en accu te plaatsen ( maar wie wil dat betalen ?). Wordt er gekozen voor een SP2 verbinding met de PAC dan is aanvullend nog een noodstroomvoorziening voor alle netwerkapparatuur tussen de ethm-kaart en het isra-punt noodzakelijk welke dan ook nog eens 1 uur moet blijven draaien en er zijn dan aanvullende O2-maatregelen om binnen dit uur iemand ter plaatse te hebben om de voeding te herstellen.

Je kunt het ook oplossen door een atsp in te schakelen die dit toch wel aparte stukje techniek van de ipconverter overneemt van je.
 

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 317
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #572 Gepost op: woensdag 29 mei 2019, 22:17 »
In de VRKI ( 2019 ) staat vermeldt dat voorkomen moet worden dat kortsluiting in bijvoorbeeld de voeding van een flitser of sirene er voor kan zorgen dat er geen alarmtransmissie kan plaats vinden. Voor zover ik weet zijn de hoogvermogens-uitgangen van een integra gezekerd om dit te voorkomen. ( heb het overigens nog nooit uitgeprobeerd ). Aangezien de KPD-voeding een separate aansluiting is, is dit volgens mij de beste aansluiting. Direct op de accu-aansluiting koppelen is een slechte methode want als de accu in sluiting zit dan staat hier zeker geen spanning op en bovendien kan het stroomverbruik dermate hoog worden dat de accu niet snel genoeg meer kan opladen. Eventueel is een optie om de module in een separate kast met eigen voeding en accu te plaatsen ( maar wie wil dat betalen ?). Wordt er gekozen voor een SP2 verbinding met de PAC dan is aanvullend nog een noodstroomvoorziening voor alle netwerkapparatuur tussen de ethm-kaart en het isra-punt noodzakelijk welke dan ook nog eens 1 uur moet blijven draaien en er zijn dan aanvullende O2-maatregelen om binnen dit uur iemand ter plaatse te hebben om de voeding te herstellen.

Je kunt het ook oplossen door een atsp in te schakelen die dit toch wel aparte stukje techniek van de ipconverter overneemt van je.
Je mag er dus ook vanuit gaan dat een fabrikant dit ook netjes heeft verzorgd. Hoe wil hij anders een ncp keurmerk krijgen op de apparatuur?

Precies zoals ik dat doe en zoals Nigel al heeft vermeld volg de handleiding dan weet je zeker dat het werkt en dus ook voldoet aan de normering.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk


Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.028
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #573 Gepost op: vrijdag 31 mei 2019, 06:59 »



Je kunt het ook oplossen door een atsp in te schakelen die dit toch wel aparte stukje techniek van de ipconverter overneemt van je.



Wellicht een rare vraag. Wat is een atsp?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Ben Beemster

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Ben Beemster Service
  • Bedrijf: Ben Beemster Service
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #574 Gepost op: vrijdag 31 mei 2019, 12:29 »
ATSP is de afkorting voor een AlarmTransmissie Service Provider. Deze zorgt voor een geverificeerde verbinding tussen de CCS en de PAC. Hiermee ben je als installateur alleen verantwoordelijk voor de CCS en het hele transmissiepad is afgedekt door ATSP. De VOP ( verification of performance ) zoals beschreven in de NEN-EN-50136 is dan bewaakt. Een voorbeeld is MusdoNet.