Auteur Topic: Centrale communicatiefout. CS575  (gelezen 2080 keer)

snyer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Centrale communicatiefout. CS575
« Gepost op: dinsdag 21 mei 2019, 10:50 »

Het betreft een CS575 centrale.

Het LCD bedienpaneel (niet LED dus) toont het bericht
 
   Service vereist
   Info : tik * 2

Bij het intikken van * 2 toont het LCD het bericht:

   Centrale
   Communicatiefout

Andere berichten die resorteren onder "Service vereist" kreeg ik weg door inprogrammeermode te gaan door volgende in te toetsen op het LCD bedienpaneel :

        * + 8 + Installateurscode  (in programmeermode)
        ## (uit programmeermode)


De handleidingen voor de gebruiker en de installateur/programmer zijn geraadpleegd : installateur contacteren.  Que? Dit zou moeten gewijzigd worden naar "Beveiligingsforum contacteren".

Een mogelijke piste is dat de melding wel wordt gewist maar zich steeds herhaalt. Dan zou er ergens misschien een verkeerde configuratiesetting mogelijk zijn. Die moet ik nog afwandelen ... .

Wat ik nog niet heb geprobeerd is de centrale volledig zonder spanning te zetten MET loskoppeling van de batterij. Hier is enige aarzeling  ware het maar dat de buitensirene dan in alarm zal gaan wegens het wegvallen van de voeding geleverd door de centrale ( de sirene heeft een batterij en ook zo gejumpered).

Snyer






 

snyer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Centrale communicatiefout. CS575
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 30 mei 2019, 06:40 »
Het controlepaneel even zonder spanning zetten , met loskoppeling van de batterij heeft het bericht doen verdwijnen. De buitensirene maakte zoals verwacht kabaal (sirene en flitser) wegens het wegvallen van zijn voeding. Daarna moest wel de datum/tijd terug worden ingesteld.