Auteur Topic: Afgifte opleverbewijs  (gelezen 347 keer)

gb1974

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 99
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Afgifte opleverbewijs
« Gepost op: vrijdag 1 februari 2019, 08:39 »
Hoe gaan jullie om met de afgifte van een opleverbewijs als je weet dat de installatie direct na inbedrijfstelling wat beheer betreft wordt overgenomen door een andere installateur?
Wij hebben de installatie dus aangesloten op de meldkamer en men wil het jaarlijks onderhoud wel door ons laten doen. Maar voor storingen of kleine wijzigingen dus gebruik maken van een andere installateur.

Eigenlijk wil ik in zo'n situatie helemaal geen opleverbewijs afgeven. Of zien jullie dit anders?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 770
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Afgifte opleverbewijs
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 1 februari 2019, 10:47 »
Dat kan toch uberhaubt al niet, dan heb je twee installateurs, en wat nu als er wat mis gaat, wie is er dan verantwoordelijk, daarnaast zou je dan dus ook de installateurscode moeten gaan delen met een ander bedrijf.

Ik zou zeggen succes met het andere bedrijf.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.040
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Afgifte opleverbewijs
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 1 februari 2019, 11:47 »
Gewoon afgeven, jij levert een systeem op wat volgens de regels is geďnstalleerd en kunt op dat moment dus een certificaat verstrekken.
Echter bij het vertrekken sturen wij altijd een handleiding voor het certificaat mee en daarin staat dus ook vermeld dat als de opdrachtgever  zodra hij iemand anders (misschien zelfs niet gecertificeerd) of zelf aan het systeem laat/gaat werken dat wij de kwaliteit dan niet meer kunnen garanderen en het certificaat op dat moment ingetrokken zal worden.
Merken we dat men zelf of iemand anders aan het systeem laten werken dan gaat er een briefje naar toe dat we geconstateerd hebben dat er werkzaamheden door derden aan het gecertificeerde systeem zijn uitgevoerd en dat we daardoor de kwaliteit van het systeem kunnen langer kunnen garanderen.

Wil men het certificaat handhaven dan zal men ons opdracht moet gaan geven om te controleren of de werkzaamheden op de juiste manier zijn uitgevoerd en zo niet dat het certificaat ingetrokken wordt en op dat moment niet meer geldig is. verder wordt daarin vermeld dat verzekeraars het register van certificaten kunnen raadplegen en dan ook kunnen zien dat het certificaat is ingetrokken hetgeen mogelijk consequenties heeft voor de afgesloten verzekering.

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

gb1974

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 99
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Afgifte opleverbewijs
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 1 februari 2019, 17:25 »
Bedankt voor de reacties.