Auteur Topic: Nieuwe VRKI 2.0 wat moeten we er mee?  (gelezen 290 keer)

GerritB

• Erelid
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Nieuwe VRKI 2.0 wat moeten we er mee?
« Gepost op: donderdag 22 november 2018, 21:31 »
Bij de lancering was mijn gedachte meteen van "nee hé gaan ze weer de hele zooi op z'n kop zetten"
En bij het lezen moet ik zeggen dat die gedachte niet echt veel verandert is.

Terwijl we nog steeds verzekeringen hebben die vragen naar een systeem elektronisch volgens En met bouwkundig volgens Bs gaan we om de verwarring nog groter te maken weer nieuwe naampjes bedenken.
Hadden we eerst een PVE, nu moeten we ook nog weer een intake formulier aanmaken waar de opdrachtgever ook voor moet gaan tekenen.
Wie wat verder in het geheel duikt zal tot de ontdekking komen dat klasse 3* niet meer bestaat.
Persoonlijk denk ik dat daar een heel gevoelig punt wordt geraakt voor veel klanten maar ook voor veel gecertificeerde beveiligingsbedrijven.
Door het laten vervallen van 3* is het dus niet meer mogelijk om zelf de alarmopvolging te gaan verrichten maar wordt je verplicht om een bewakingsdienst voor te laten rijden.
Dat de dichtstbijzijnde op een half uur of nog meer rijden zit terwijl je zelf met 2 minuten aan de zaak bent maakt dus niet meer uit, je moet een contract hebben afgesloten met een particuliere beveiligingsdienst voor de alarmopvolging.

Ik heb zo mijn twijfels over de haalbaarheid en vooral het draagvlak in de markt wat deze regeling betreft.
Te meer omdat ik van een aantal grote spelers op de markt al heb gehoord dat ze deze VRKI 2.0 in deze vorm totaal niet zien zitten en dat men ondanks de verplichting van BORG om deze per 1 jan te gaan gebruiken men ook na 1 jan gewoon de oude regeling zal blijven gebruiken.

Dus ben benieuwd hoe ver een ieder al is met VRKI 2.0 en of er al meer pijnpunten boven water zijn gekomen.

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

gb1974

• Volledig lid
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe VRKI 2.0 wat moeten we er mee?
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 23 november 2018, 11:04 »
Het wordt er niet makkelijker op een goede oplossing aan te bieden aan je klant volgens mij.
Installaties worden duurder en of het effectief is de maatregelen is niet bewezen en in bepaalde situaties hebben extra maatregelen totaal geen effect lijkt me.

dehaanadviseur

• Actief lid
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 november 2018, 14:25 »
Per 1-1-2019 wordt de VRKI 2.0 versie 2019 van toepassing.
Hierin wordt rekening gehouden met de genoemde "pijnpunten" o.a. de alarmopvolging bij risicoklasse 3

Voorgestelde wijziging:
Bij RE3 kan ook worden gekozen voor RE2 + technische alarmverificatie waarmee in plaats van alarmopvolging door een particuliere beveiligingsorganisatie alarmopvolging door een sleutelhouder samen met prioriteit 1 door de politie kan worden bereikt.

GerritB

• Erelid
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 november 2018, 15:02 »
Ik vraag me dan af hoe een regeling al per 1 jan 2019 in kan gaan als er nu nog voorstellen liggen om deze nieuwe regeling nog op diverse punten weer aan te gaan passen?
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.