Auteur Topic: Beamte a of toch beamte c  (gelezen 2805 keer)

Beamte

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beamte a of toch beamte c
« Gepost op: maandag 9 juli 2018, 01:22 »
Vraagje......

Ben nu 12 jaar in dienst bij een beveiligings bedrijf en wordt nog steeds betaald als beamte A. Maar is het niet zo dat ik in beamte B al hoor . Ben in bezit van beveiliging s diploma, EHBO, BHV, verkeers regelaar. Is beamte A geen aanloop schaal naar beamte B

Nog 1 vraag.

Ben sinds 2016 coördinator (groepsleider) nu krijg ik daar een vergoeding voor van 85 euro brutto. Maar ik lees in het cao dat ze me na 6 maanden met mijn in gesprek moeten ivm salarisschaal of ik wel of niet functioneer zo ja moeten ze me in salarisschaal 5 of 6 zetten. Maar ze zeggen dat ik geen vak diploma heb. Maar wel heel veel ervaring. Wat 5 en 6 is een keuze bevordering van de werk gever.


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beamte a of toch beamte c
« Reactie #1 Gepost op: maandag 9 juli 2018, 09:17 »
Als jij en je werkgever de CAO lezen, dan is het toch overduidelijk dat het niet klopt? Je hebt wettelijk gezien recht op 5 jaar lang met terugwerkende kracht alles terug te krijgen, inclusief rente en alle toeslagen e.d. die ook opnieuw berekend moeten worden op basis van andere uurlonen. Belangrijkste is nu de verjaring zo snel mogelijk te stuiten d.m.v. een aangetekend schrijven.

Overigens zou ik het niet meer dan logisch vinden wanneer er veel meer dan 5 jaar gecompenseerd gaat worden, want dit is echt een schandalige gang van zaken. Ik vind het overigens raar dat jij nu pas dit aankaart maar dat terzijde....

Beamte

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beamte a of toch beamte c
« Reactie #2 Gepost op: maandag 9 juli 2018, 10:39 »
Oké duidelijke taal.
Toch staat er dat ik een vak diploma moet hebben en die heb ik niet. En hoe zit het dan met beamte c dat is een keuze bevordering.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beamte a of toch beamte c
« Reactie #3 Gepost op: maandag 9 juli 2018, 11:13 »
Oké duidelijke taal.
Toch staat er dat ik een vak diploma moet hebben en die heb ik niet. En hoe zit het dan met beamte c dat is een keuze bevordering.

Je bent toch inmiddels meer dan een half jaar coördinator? Dus dan moet je minimaal in C zitten, diploma of niet
« Laatst bewerkt op: maandag 9 juli 2018, 11:21 door Planner »

Beamte

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beamte a of toch beamte c
« Reactie #4 Gepost op: maandag 9 juli 2018, 12:23 »
Bedankt voor je reactie.

Ik heb vandaag een gesprek aangevraagd, kan je misschien mijn vertellen wat ik het beste kan zeggen in dat gesprek kwam feiten en regels

En wat bedoel je met 5 jaar terug halen. Klopte het dan niet dat ik in a sta ipv b

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beamte a of toch beamte c
« Reactie #5 Gepost op: maandag 9 juli 2018, 12:48 »
je had in principe geen recht om van A naar B te gaan, omdat dat uitsluitend van diploma's afhangt. Maar jij bent op basis van kennis en ervaring groepsleider geworden. Dat is een keuzebevordering van de werkgever, die zowel op basis van doploma's maar ook op basis van kennis er ervaring genomen kan worden. Ze mogen je dan maximaal een half jaar lang deze functie laten waarnemen met een toeslag, en daarna moeten ze een keuze maken. Terug naar je oude functie, of je laten zitten, maar dan moeten ze je ook bevorderen naar minimaal C.

En wanneer je uurloon om gaat , zijn ook je ORT toeslagen, vakantieloon e.d. hoger. dat kan je allemaal tot uiterlijk 5 jaar lang terugkrijgen, inclusief de wettelijke rente