Auteur Topic: Kluisjesroof Rabobank Oudenbosch, 'Alarm was uitgeschakeld'.  (gelezen 3730 keer)

Jeff

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Projecttechnicus Beveiligingssystemen
    • Bekijk profiel
Kluisjesroof Rabobank Oudenbosch, 'Alarm was uitgeschakeld'.
« Gepost op: zaterdag 10 maart 2018, 09:31 »
Beste Leden,

Wellicht een mooi onderwerp om over te discusseren. (Weet niet 100% zeker of dit onder deze rubriek valt) In Oudenbosch (Noord-Brabant) is afgelopen weekend een kluisjesroof geweest bij een Rabobank filiaal. Volgens het nieuwsartikel (zie hieronder) was het alarm uitgeschakeld en zijn de rovers ongeveer een dag hun gang kunnen gaan. Bij een bank ga ik er vanuit dat er tijdsbewaking is iom meldkamer, ik vraag me af waar dit fout heeft kunnen gaan?

Inside job? Omgekochte centralist? Ingeschakeld met alles overbrugd? (maar dit moet als systeemtekst binnenkomen?)

Your thoughts?

https://www.bndestem.nl/roosendaal/kluisjesrovers-rabobank-oudenbosch-waren-24-uur-binnen-alarm-was-uitgeschakeld~ae5a03b8/
« Laatst bewerkt op: zaterdag 10 maart 2018, 09:36 door Jeff »

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Kluisjesroof Rabobank Oudenbosch, 'Alarm was uitgeschakeld'.
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 14 maart 2018, 01:49 »
Er zijn zoveel factoren die niet kloppen....

het is allemaal niet mogelijk zonder de meldingen door te krijgen bij een PAC. volgens mij moet bij een bank toch 2 PAC`s aangesloten zijn? 1x bank zelf en 1x kluis...

Systeem geeft alle meldingen meermaals door vanwege dubbele doormelding.

waar zijn de aanknopingspunten? wat is het resultaat van de rapportage van de PAC?
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Biker010

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Kluisjesroof Rabobank Oudenbosch, 'Alarm was uitgeschakeld'.
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 22 mei 2018, 13:39 »
Ten eerste je moet met een pas binnen komen en die passen staan geregistreerd in het systeem.

Ze kunnen het dus na trekken welke passen er zijn gebruikt want de rovers hadden ook een pas en de beveiliging kan alleen de bank uit schakelen maar niet de kluis dat doet het personeel vaak zelf.

Ook de grote kluisdeur opent de beveiliging niet.