Auteur Topic: Aritech CD- & CS-reeks  (gelezen 4922 keer)

Arno Peeraer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech CD- & CS-reeks
« Gepost op: maandag 13 november 2017, 20:51 »
Beste,
Ik werk sinds kort bij een beveiligingsfirma in België en heb dus af en toe te maken met de oude CD- en CS-serie.

Echter zit ik nu al met beide systemen met een probleem i.v.m. de looptest.
-CD:
     -Binnensirene tijdens looptest uitschakelen en achteraf controleren welke zone's binnenkomen.
-CS:
     -Looptest doen zonder klant te storen en achteraf kijken welke zone's binnenkomen.

Mvg

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech CD- & CS-reeks
« Reactie #1 Gepost op: maandag 13 november 2017, 22:58 »
Even een hele stomme vraag, maar wat zeggen je collega's er over, hoe doen zij dit?

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Aritech CD- & CS-reeks
« Reactie #2 Gepost op: maandag 20 november 2017, 10:07 »
-CD:
     -Binnensirene tijdens looptest uitschakelen en achteraf controleren welke zone's binnenkomen.

Afhankelijk van de versie en model van het CD paneel kun je dit wel of niet doen.
Ik meen dat de eenvoudige versie de 3401 je niet achteraf kunt kijken, en dat de grotere modellen dit wel hebben. Lees de handleidingen hier eens op na.

-CS:
     -Looptest doen zonder klant te storen en achteraf kijken welke zone's binnenkomen.
Voor zover ik weet lukt dat niet in de CS. Maar moet zeggen dat ik er maar 2 heb hangen (gelukkig) in het veld.

Kan me voorstellen dat de klant het lastig vind als de sirene/zoemer gaat, van de andere kant kom je daar niet voor de lol. Testen is noodzakelijk.

Andere optie, draadje van de sirene los, of in de programmering uit zetten.
Doe dan wel de sirene test aan het einde van je onderhoud, dan kun je hem niet vergeten.

Eventueel een 12V zoemertje aansluiten op de sirene uitgang, minder overlast?
Je zou de zoemer uitgang van het CBD kunnen programmeren als sirene, dan piept hij bij een looptest, en zet de sirene uit.

Groot pand? 2 telefoons, leg er eentje bij het CBD die belt de andere kun je luisteren.

patrickq

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Intergarde Beveiligingstechniek
  • Functie: monteur
Re: Aritech CD- & CS-reeks
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 21:26 »
Bij de cd95 en cd150 kun je volledige looptest via menu onderhoud doen, er gaan dan geen sirene's en zones die niet getest zijn blijven in display scrollen.

Bij de cs kun je looptest middels hoofdcode activeren, je ziet de status dan op het display en hoort bij verstoren/openen van de zone een zoemer op bediendeel.

Dit staat ook allemaal in de handleidingen omschreven, die heb ik evt wel voor je, mocht je ze willen.

kevs328coupe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Aritech CD- & CS-reeks
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 22:36 »
Hey een collega hier op het forum !!!

En als je een cd34 of cd72 hebt de sirene uitgangen even op ongebruikt zetten. En dan inschakelen en je rondje lopen. En naderhand in het logboek kijken welke op alarm zijn gekomen.

En bij de cd95/150 kan je volgens mij in het menu overige / in/uitschakelmenu / looptest de sirene optie aan en uitzetten.

Maar dit weet ik even niet meer zeker

Groetjes kevin

Bart van Vliet_3020

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Harwig Beveiligingstechniek Emmen
Re: Aritech CD- & CS-reeks
« Reactie #5 Gepost op: maandag 8 januari 2018, 22:11 »
Je kan de sirene uitgang even los halen bij de (CD72 uitgang 10) of (CD34 uitgang 24 en 25). Je kan dan wel een melding krijgen maar dat maakt voor je onderhoudsrond niet uit. Niet weer vergeten aan te sluiten.

BVV