Auteur Topic: Alphavision ng en sleutelschakelaar  (gelezen 4311 keer)

vincedd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Gepost op: maandag 25 september 2017, 19:29 »
Hallo,

Ik heb hier thuis een alphavision ng als testobject en wil daarop met een met een pulsrelais die ik via een app op de telefoon bedien om het alarm aan en uit zetten.
Ik heb de desbetreffende zone als sleutelschakelaar geprogrammeerd als type 6 met nc contact en eol en als direct.
sleutelschakelaar staat in de programmering ook op puls
Over het verbreekcontact heb ik een 10K weerstand met daarop in serie een 1k8 weerstand.
de rest van de zones staan uitgeprogrammeerd.

Nu schakelt ie wel in , ok lampje is groen en de rode a led gaat ook netjes aan.
Ik schakel de boel uit en de rode led gaat netjes uit.

Na een kleine 10 seconden gaat het ok lampje uit en als ik dan op # druk  geeft ie aan dat er geen informatie is en daarna gaat de groene ok  led weer branden.
na een kleine 10 seconden gebeurd weer het voorgaande
Als ik dan inschakel gaat de rode led niet branden en de groene ok lamp is ook uit.
Waarom gaat steeds dat ok lampje uit,terwijl er niets gebeurd?Er staan verder geen zones aan als de sleutelschakelaar


PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 september 2017, 21:34 »
Staan de status leds niet gewoon schakelend?

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 17:07 »
Regelgeving dicteert dat een ingeschakeld systeem geen indicatie mag laten zien van status, accu, in/uitgeschakelde toestand, etc. Ik ga ervan uit dat je de LEDs van het bedieningspaneel bedoelt? Die mogen in ingeschakelde toestand (in ieder geval na een paar seconden) niets meer laten zien.

vincedd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 17:39 »
De leds staan volgens de programering aan.

Nu heb ik jaaaaaaaren geleden een blauwe maandag alphatronics geprogrammeerd ,en volgens mij kon je op de rode leds a en b zien of een deel ingeschakeld was. Maar mijn a led valt weg na inschakeling en de ok led gaat ook soms spontaan uit , terwijl er nu alleen een puls relais op zit die inschakeld. Die is toch nodig om te kijken of alles in rust is?

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 18:36 »
Regelgeving dicteert dat een ingeschakeld systeem geen indicatie mag laten zien van status, accu, in/uitgeschakelde toestand, etc. Ik ga ervan uit dat je de LEDs van het bedieningspaneel bedoelt? Die mogen in ingeschakelde toestand (in ieder geval na een paar seconden) niets meer laten zien.
Dat is alleen als het bediendeel van buiten het beveiligde gebied zichtbaar is.

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 18:50 »
Heb je hem al eens aangeschakeld met het bediendeel, doet hij dan hetzelfde?

vincedd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision ng en sleutelschakelaar
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 20:11 »
Ben er uit.

Ik zat continu naar bediendeel adres 1 te kijken ,maar het bediendeel dat ik voor me had liggen had adres 2. :-[ :-[ :-[
Ineens viel het kwartje bij me, dus de boel aangepast.
Kan nu met een app op de telefoon de alarminstallatie in en uitschakelen en heb in de app gelijk de status staan of ie in of uitgeschakeld is.
Nu nog iets verzinnen om de alarm en andere meldingen via email naar me telefoon te krijgen.
Hartstikke bedankt voor het meedenken