Auteur Topic: Kluis advies gevraagd  (gelezen 3729 keer)

Target

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • The truth is out there....
    • Bekijk profiel
Kluis advies gevraagd
« Gepost op: woensdag 26 juli 2017, 21:17 »
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment een eigen recherchebureau aan het opzetten, en uiteraard hoort daar ook een fatsoenlijke kluis bij om (digitale)gegevensdragers te beschermen tegen diefstal / brand.
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken, maar ik kan nergens vinden wat de huidige normen zijn m.b.t. de certificering van een kluis die gebruikt wordt op persoonsgegevens van derden op te slaan.
Ik kom wel verschillende soorten certificeringen tegen, maar wat is de minimale norm waaraan een kluis in deze situatie moet voldoen (wettelijk gezien)?

Is hier ergens een overzicht voor?

Bedankt!

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Kluis advies gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 26 juli 2017, 23:41 »
Beste,

Neem even contact op met Gerard Harbers van Dujardin, hij kan je wel verder helpen.
Zijn nummer is; +31644644554.

Target

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • The truth is out there....
    • Bekijk profiel
Re: Kluis advies gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: maandag 31 juli 2017, 19:09 »
Bedankt voor de reactie, maar ik ben een beetje huiverig om een verkoper te gaan bellen om informatie die eigenlijk algemeen beschikbaar zou moeten zijn.
Tenslotte kan ik me niet voorstellen dat je geen specifieke eisen hebt om aan beveiliging van persoonsgegevens te voldoen.
Ik heb inmiddels veel navraag gedaan, maar geen sluitend antwoord gevonden.
Daarom heb ik maar gedaan wat ik dacht dat het juiste was, en dat is de EN-1143-1 Certificering aanhouden.
Ik heb nu een kluis gekocht met Grade I certificering, welke ik dan middels chemische verankering vast ga zetten.
Als dat nog niet voldoende blijkt te zijn om aan de wet te voldoen, dan moet ik op zijn minst (van de persoon die mij daarop gaat wijzen) ook uitleg kunnen krijgen wat dan wél voldoende is ;)


MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Kluis advies gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 1 augustus 2017, 06:07 »
Bedankt voor de reactie, maar ik ben een beetje huiverig om een verkoper te gaan bellen om informatie die eigenlijk algemeen beschikbaar zou moeten zijn.
Tenslotte kan ik me niet voorstellen dat je geen specifieke eisen hebt om aan beveiliging van persoonsgegevens te voldoen.
Ik heb inmiddels veel navraag gedaan, maar geen sluitend antwoord gevonden.
Daarom heb ik maar gedaan wat ik dacht dat het juiste was, en dat is de EN-1143-1 Certificering aanhouden.
Ik heb nu een kluis gekocht met Grade I certificering, welke ik dan middels chemische verankering vast ga zetten.
Als dat nog niet voldoende blijkt te zijn om aan de wet te voldoen, dan moet ik op zijn minst (van de persoon die mij daarop gaat wijzen) ook uitleg kunnen krijgen wat dan wél voldoende is ;)

Weet niet of het voor een recherchebureau anders is, maar voor de vergunningsaanvraag van de particuliere beveiliging worden niet veel eisen gesteld.

Ik denk persoonlijk zelf dat je meer bij je verzekeringsmaatschappij moet nagaan. Wanneer keert de verzekering uit indien er schade ontstaan middels diefstal of brand. Die hebben bepaalde eisen.

Maar voor zover ik weet voor de vergunning van particuliere beveiliging niet. Maar dat kan in jou branche wellicht anders zijn.
Anders even contact leggen die gaat over je vergunning?

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel

Target

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • The truth is out there....
    • Bekijk profiel
Re: Kluis advies gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 15:53 »
Ik heb inmiddels de Politie (KC taken, Bijzondere Wetten) op bezoek gehad, en het eisenpakket is inderdaad erg beperkt. Persoonlijk voel ik me er toch niet goed bij als een kluis binnen 24 seconden open gebroken kan worden met standaard gereedschap (test vd consumentenbond liet dat bij sommige modellen zien), maar dat is mijn mening :)

Ik heb nu dus bovenstaande kluis, met daarin een externe HDD met 256-bits AES encryptie.
Het was blijkbaar voldoende zo :-)