Auteur Topic: vrije dagen  (gelezen 2548 keer)

corineke

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
vrije dagen
« Gepost op: zondag 16 juli 2017, 11:32 »
goedemorgen collega's

Een vraag, in ons huidige cao staan 2 regelingen met betrekking tot extra vrije dagen, de eerste heeft betrekking op het aantal dienstjaren (artikel 64.5) en geeft expliciet aan dat de peildatum voor 10 jaar in dienst zijn 01 januari is, dit is voor mij zeer nadelig omdat mijn contractdatum 02 januari is. Maar nu komt het, in een ander artikel (80.5) wordt niet naar 01 januari verwezen als peildatum, maar wordt aan gegeven dat het 10 jaar moet zijn, en wordt dus niet als peildatum 01 januari aangegeven, kan de werkgever in dit geval verwijzen naar de regel in artikel 64.5. Graag uw antwoord motiveren a.u.b. dus niet alleen met ja of nee antwoorden.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: vrije dagen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 16 juli 2017, 19:23 »
Je geeft het antwoord zelf al. Het zijn 2 afzonderlijke regelingen, met 2 verschillende systematieken. De eerste is afhankelijk van de indiensttredingsdatum, met 1 januari als peildatum. De andere (geen verlof maar ADV) is afhankelijk van leeftijd.

Het antwoord is dus vrij simpel. Nee, je kunt niet omdat het jou even beter uitkomt, de voowaarden van de ene regeling gaan gebruiken voor een andere regeling. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.....