Auteur Topic: Satel Versa IP/Plus email problemen  (gelezen 795 keer)

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Satel Versa IP/Plus email problemen
« Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 00:12 »
Ik zit met een probleem....

Klant 1.
Satel Versa IP installatie
Doormelding via: Push notificatie, analoog met spraakbericht en email bericht via Gmail.

Klant 2. (mijn test centrale)
Satel Versa IP paneel
Doormelding via: Push notificatie en email bericht via Gmail

Klant 3.
Satel Versa Plus installatie
Doormelding via: Push notificatie, spraak via analoog, sms via GSM en email notificatie via Hotmail.


Nou komt de uitdaging.

Push notificatie van alarmen, telefoonberichten en bij de ene klant een SMS komen netjes en snel binnen.
Email laat het bij alle panelen afweten, althans niet helemaal, het duurt uren voordat het paneel het email bericht verstuurd ( en ja dit doet het paneel, in de verzonden items van de provider staat geen bericht)
Daarnaast krijg ik in de app ook de melding van de realtime klok niet meer binnen.

Heb ik het systeem aan DloadX gehad dan werkt het allemaal voor even, daarna lijkt het een soort slaapstand te worden. Verbind ik het paneel na uren weer met DloadX dan worden er ineens een zooi mails verzonden door het paneel. In de panelen zie je in de log dan ook de melding Module is herstart.
Dit is voor alle panelen gelijk.

Hoe is het aangesloten:
1 Paneel hangt direct aan een Ziggo modem
1 Paneel hangt aan een Procurve switch met Ziggo bridged via een Draytek
1 Paneel hangt aan een KPN V10 ADSL modem.

Wat heb ik gedaan:
Verschillende SMTP providers geprobeerd;
Vast DNS adres (ja ook alternatief bijvoorbeeld ook die van Google);
Vast IP/Gateway/Subnet adres.

Alle panelen hebben de firmware 1.08.

Ik heb de programmeerbestanden al naar de importeur gestuurd, laden hun dit in een paneel dan gaat het goed. Althans op dat moment dat ze testen, of men het ook uren daarna nog heeft geprobeerd weet ik nog niet.
De importeur heeft ook al met Teamviewer meegekeken en alles lijkt goed te staan.

Iemand anders ook deze ervaring, of wellicht nog een tip?

ruben

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Security Specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 09:46 »
Beste Nayonowe,

Als ik mij niet vergis werken deze e-mail berichten via een SMTP server.
Vaak vraagt de provider (Ziggo/KPN) om een verificatie bij gebruik van deze server d.m.v. gebruikersnaam & wachtwoord. Heb je dit al eens nagekeken en/of getest?

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 10:31 »
Beste Nayonowe,

Als ik mij niet vergis werken deze e-mail berichten via een SMTP server.
Vaak vraagt de provider (Ziggo/KPN) om een verificatie bij gebruik van deze server d.m.v. gebruikersnaam & wachtwoord. Heb je dit al eens nagekeken en/of getest?

Die staan netjes ingevuld, als ik namelijk in DloadX een testmail verstuur gaat deze ook netjes de deur uit.

ruben

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Security Specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 11:46 »
Kan het zijn dan bepaalde IP adressen (de panelen) geen SMTP mogen versturen van bijvoorbeeld een FireWall of configuratie?

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 11:58 »
Kan het zijn dan bepaalde IP adressen (de panelen) geen SMTP mogen versturen van bijvoorbeeld een FireWall of configuratie?

Nee hoor, alles staat vrij. Er is geen blokkade op SMTP poorten oid.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 967
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 23:58 »
Wow, deze heb ik even gemist...

Dat is gek... De test na uren is dN interessant bij de importeur. Dit zou hetzelfde moeten doen, omdat je een export hebt gegeven.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het iets hardware matig moet zijn...

Heb je nog contact gehad met de importeur? Gaan zij meerdere malen testen? Enige is wel, bij importeur gaat het wel weeer over een ander netwerk.. Klinkt als basic netwerk bij de kanten , zou geen problemen moeten geven.
Ik zelf ken nog geen ervaringen met mails vanuit panelen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 17 juni 2017, 01:05 »
Wow, deze heb ik even gemist...

Dat is gek... De test na uren is dN interessant bij de importeur. Dit zou hetzelfde moeten doen, omdat je een export hebt gegeven.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het iets hardware matig moet zijn...

Heb je nog contact gehad met de importeur? Gaan zij meerdere malen testen? Enige is wel, bij importeur gaat het wel weeer over een ander netwerk.. Klinkt als basic netwerk bij de kanten , zou geen problemen moeten geven.
Ik zelf ken nog geen ervaringen met mails vanuit panelen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik kan niets anders zeggen dat ik nog nooit zo'n goed ingestelde importeur heb meegemaakt!

Mijn klanten hebben gelukkig volledige medewerking verleend en natuurlijk ook vanuit mijn kant.
De importeur kreeg toegang tot alle centrale's en email zodat ook hierin gekeken kon worden.

Er is zeer veel contact geweest tussen de importeur en mij, veel lof vanuit mijn kant hierover!

Het probleem is inmiddels doorgezet naar Satel, de importeur geeft inderdaad aan dat het er op lijkt dat er ergens iets fout gaat.

Ik zal jullie verder informeren als er meer bekend is.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 967
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 17 juni 2017, 19:03 »
Interessant... Toch een firmware bug dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 19 juni 2017, 23:25 »
Interessant... Toch een firmware bug dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik kan melden dat ik nog nooit zo'n geweldige support heb gekregen van zowel de importeur alsmede de fabrikant!
Beide blijven met input, resultaten en vragen komen!
Communicatie is zeker snel en goed te noemen.

Het nadeel, testen neemt tijd in beslag, dit van ieder zijn kant.

Zo komt er weer info vanuit Satel zelf en zo weer vanuit de importeur.

Aangezien het bij de importeur goed lijkt te gaan wordt gevraagd of ik mijn testpaneel of netwerk wil aanpassen naar bepaalde waarden. Tot op heden helaas nog geen resultaat, maar info en vragen blijven komen.

Als er meer is zal ik jullie informeren.

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 28 juli 2017, 22:50 »
Nieuwe Update!

Mijn paneel ligt nu een week bij de importeur en ook daar gelukkig hetzelfde probleem.
De helpdesk kan zo 123 het probleem ook niet achterhalen, probleem is verder doorgezet naar Satel.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 967
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 28 juli 2017, 23:47 »
Zodan dit speelt nogsteeds... Een rotte appel..... Support blijft top inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #11 Gepost op: maandag 28 augustus 2017, 23:34 »
Afgelopen week weer even contact gezocht en gevraagd om een status update.

Het probleem is door Satel erkend. Of dit met de nieuwe 1.09 firmware is opgelost is nog niet bekend daar het wachten is op Satel.

Mocht je email meldingen willen gaan versturen met de Versa, dan adviseer ik nog even te wachten voordat je met dezelfde problemen komt te zitten.

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 258
    • Bekijk profiel
    • Alarm-winkel.nl
  • Bedrijf: Alarm-winkel.nl
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Satel Versa IP/Plus email problemen
« Reactie #12 Gepost op: maandag 18 september 2017, 10:41 »
Het probleem is verholpen  :D

Met de nieuwe firmware 1.09 alsmede de laatste dloadx software 1.17.003 werkt alles nu wel naar behoren!