Auteur Topic: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule  (gelezen 22948 keer)

Jeroen1508

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:21 »
Ik heb een ATS1000A-IP met een ATS7200 spraakmodule geplaatst, en gekoppeld aan een analoge lijn. Heb diverse boodschappen ingesproken en kan deze ook terug beluisteren. Bij sia gebeurtenissen heb ik spraaktoewijzigen aangemaakt aan de meldingen die doorgegeven dienen te worden. Deze krijg ik alleen niet te horen bij de doormelding naar de mobiele telefoon en blijft het stil.

Heeft iemand misschien een oplossing?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:28 »
Het blijft stil, in zin van hij belt niet?
Over wat voor soort telefoonlijn belt hij uit GSM/vaste telefoonlijn/telefoonlijn via een (internet)modem?

Jeroen1508

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:38 »
De kiezer belt netjes uit en bij het opnemen zodra er gebeld wordt hoor je niets en na ophangen blijft de centrale maar uitbellen. Ik heb de centrale gekoppeld aan het internetmodem (VOIP).

Jeroen1508

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:41 »
Tevens gaat er op de spraakmodule ook geen rode led knipperen dat deze actief is om meldingen te genereren. De groene led knippert wel.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:42 »
De kiezer belt netjes uit en bij het opnemen zodra er gebeld wordt hoor je niets en na ophangen blijft de centrale maar uitbellen. Ik heb de centrale gekoppeld aan een analoge lijn via het internetmodem (VOIP).
Bellen over een internetmodem wordt dan ook door geen enkele inbraakcentrale ondersteund, dit door dat er een omzetting plaats vind, werkt het, heb je geluk.
Dat hij blijft bellen komt dan ook omdat hij geen bevestiging terug krijgt door middel van de 0 toets.

Het zou ook zomaar kunnen dat je niet de juiste berichten hebt ingesproken en dan bedoel ik het eerste bericht even geen idee meer hoe die benoemd wordt.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:44 »
Heb je trouwens wel de juiste protocol ingesteld [spraak], omdat de spraakkiezer blijkbaar niet aangesproken wordt.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 14 januari 2017, 22:48 door Dré »

Jeroen1508

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 22:47 »
Staat op PSTN en XSIA protocol.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 23:51 »
Heb je trouwens wel de juiste protocol ingesteld [spraak], omdat de spraakkiezer blijkbaar niet aangesproken wordt.
Nee dus

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #8 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 08:27 »
zet dan maar die XSIA op spraak, en vertel ons dan maar eens of het gelukt is.

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #9 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 10:36 »
Via voip makkelijkste instellen op spraak zonder bevestiging want de o wordt via voip meestal niet herkend via gsm kiezer werkt dat wel

Met bevestiging is trouwens wel aan teraden ivm dat je zeker weet dat je het bericht ontvangt


Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #10 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 10:37 »
Bellen over een internetmodem wordt dan ook door geen enkele inbraakcentrale ondersteund, dit door dat er een omzetting plaats vind, werkt het, heb je geluk.
Dat hij blijft bellen komt dan ook omdat hij geen bevestiging terug krijgt door middel van de 0 toets.

Het zou ook zomaar kunnen dat je niet de juiste berichten hebt ingesproken en dan bedoel ik het eerste bericht even geen idee meer hoe die benoemd wordt.

Dit is op zich niet zo'n probleem, ik heb diverse situaties meegemaakt waar een CCS via pstn op bijvoorbeeld een kabelmodem aangesloten zit en dat de doormelding zonder problemen verloopt.

Het grootste probleem is bij het gebruik van een spraakmodule dat je moet bevestigen door op de 0 (nul) te drukken, dit is 9 van de 10 keer wel een drama.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #11 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 10:39 »
Via voip makkelijkste instellen op spraak zonder bevestiging want de o wordt via voip meestal niet herkend via gsm kiezer werkt dat wel

Met bevestiging is trouwens wel aan teraden ivm dat je zeker weet dat je het bericht ontvangt

Welke kiezer heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb thuis eens een keer het een en ander getest met een spraakmodule en dacht toen ook het probleem op te kunnen lossen met een gsm kiezer maar dit werkte toen niet :(


Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #12 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 10:41 »
Klopt, ik wilde hierbij ook niet zeggen dat het niet werkt, maar wel dat hiermee problemen zijn en dat in dit geval misschien hierdoor het probleem wordt veroorzaakt. Maar je hebt inderdaad gelijk.
« Laatst bewerkt op: zondag 15 januari 2017, 10:48 door Dré »

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #13 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 10:44 »
Welke kiezer heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb thuis eens een keer het een en ander getest met een spraakmodule en dacht toen ook het probleem op te kunnen lossen met een gsm kiezer maar dit werkte toen niet :(
Hmm dat is wel vreemd, ik weet wij hebben ook een paar installatie waarin een spraakmodule zit icm een GSM module zonder problemen, moet hierbij wel zeggen dat het een Classic is, maar dacht dat jij Joep ook een classic had of niet (meer)?
Oh en welke het precies was weet ik zo even niet meer, sorry.
« Laatst bewerkt op: zondag 15 januari 2017, 10:49 door Dré »

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #14 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 13:04 »
Welke kiezer heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb thuis eens een keer het een en ander getest met een spraakmodule en dacht toen ook het probleem op te kunnen lossen met een gsm kiezer maar dit werkte toen niet :(

iris touch