Auteur Topic: werken met kerst als kantoorpersoneel  (gelezen 2981 keer)

Jimi515

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
werken met kerst als kantoorpersoneel
« Gepost op: donderdag 8 december 2016, 15:04 »
Ik ben werkzaam op kantoor bij een beveiligingsbedrijf. Ik draai dus geen beveiligingsdiensten en ben puur werkzaam tijdens kantooruren. Ik val wel onder de CAO beveiliging. Ik hoef niet te werken met kerst, maar krijg volgens mijn werkgever ook geen vrije dagen en moet ik hier verplicht vrij voor nemen, want er word niet gewerkt op kantoor. Kan iemand mij vertellen of dit klopt? Let wel, ik ben heel blij dat ik vrij heb en heb er ook geen problemen mee om vrij te nemen, maar wil graag weten wat mijn rechten zijn.
Alvast bedankt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: werken met kerst als kantoorpersoneel
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 8 december 2016, 20:07 »
Ik ben werkzaam op kantoor bij een beveiligingsbedrijf. Ik draai dus geen beveiligingsdiensten en ben puur werkzaam tijdens kantooruren. Ik val wel onder de CAO beveiliging.

Dan is dus artikel 3 van toepassing.

Ik hoef niet te werken met kerst, maar krijg volgens mijn werkgever ook geen vrije dagen

Het recht op extra vrije dagen tijdens doordeweekse feestdagen staat in artikel 67 (hoofdstuk 7). Dit artikel/hoofdstuk wordt niet benoemd in artikel 3 en is derhalve dus ook op jou van toepassing

en moet ik hier verplicht vrij voor nemen, want er word niet gewerkt op kantoor. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Je kan dus wel verplicht worden om vrij te nemen, maar het kost je dan per saldo geen vrije dag!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: werken met kerst als kantoorpersoneel
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 december 2016, 15:49 »
En hoe is dit nu afgelopen?