Auteur Topic: Welke slotcilinders zijn goed?  (gelezen 6669 keer)

Sjoerd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Welke slotcilinders zijn goed?
« Gepost op: vrijdag 11 november 2016, 03:43 »
Aan welke eisen moeten slotcilinders voor een buitendeur voldoen? Welk keurmerk is op dat gebied betrouwbaar?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.109
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 11 november 2016, 08:44 »
er is maar 1 keurmerk en dat is SKG.
Echter de ene SKG ** is zeker de andere SKG** niet.
koop je een standaard SKG** in de bouwmarkt met certificaat ed. let er dan goed op dat er ook een patent op zit en tot wanneer deze loopt.
Zonder patent mag nl. iedereen een sleutel bij maken en zijn er vaak ook keyblanks (ongesneden sleutels waarmee men een werkende sleutel kan maken) in omloop.
Verder zijn er diverse fimpjes te vinden hoe men zelfs SKG *** cilinders kan openen in een paar minuten maar als er geen filmpjes van jouw cilinder te vinden zijn betekend niet dat die cilinder dan plots veiliger is.
Voor veel lockpickers is het nl. totaal niet interessant om een minder bekende cilinder te openen zonder sleutel.
Pas als men een cilinder met een hoge graad aan veiligheid weet te openen plaatst men dat online.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Sjoerd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 11 november 2016, 16:02 »
Bedankt voor je reactie. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Op welke betrouwbare websites kan ik meer uitleg vinden over dit onderwerp?

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 11 november 2016, 16:33 »
Lezen, veel lezen op lockpick fora helpen je goed keuzes te maken.

Cilinders waarvan bekend zijn dat ze vrijwel onbreekbaar en lastiger te picken zijn, zijn de M&C Color cilinders en ook impressioning is heel lastig op deze cilinders. Het fijne is dat het ook niet eens hele dure cilinders zijn.


Sjoerd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 11 november 2016, 17:01 »
Cilinders waarvan bekend zijn dat ze vrijwel onbreekbaar en lastiger te picken zijn, zijn de M&C Color cilinders en ook impressioning is heel lastig op deze cilinders. Het fijne is dat het ook niet eens hele dure cilinders zijn.

Bedankt. Zijn er ook onafhankelijke websites van de overheid of consumentenorganisaties, die deze merken aanraden? En als deze merken zoveel veiliger zijn dan andere merken, waarom komt er dan geen nieuw SKG-keurmerk, dat alleen deze veilige sloten goedkeurt?

Ik begrijp dat het huidige SKG-keurmerk verouderd is, omdat het geen garantie meer geeft op een veilig slot. Klopt dat?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 november 2016, 17:04 door Sjoerd »

Sjoerd

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 11 november 2016, 17:04 »
Cilinders waarvan bekend zijn dat ze vrijwel onbreekbaar en lastiger te picken zijn, zijn de M&C Color cilinders en ook impressioning is heel lastig op deze cilinders.

Geldt dat voor alle typen slotcilinders van deze merken?

EPE

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Centrum voor Beveiliging & Veiligheid
  • Functie: inspecteur, adviseur, auditor, docent
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 16 november 2016, 09:08 »
Los van het feit dat het verstandig is om altijd gebruik te maken van SKG gecertificeerde cilinders, is het  zaak dat er gekozen wordt SKG***® cilindertrekbeveiligde cilinders.
Tevens is het aan te raden om ingeval van hogere risico's een combi toe te passen van én een SKG***® cilinder met cilindertrekbeveiliging én SKG***® cilindertrekbeveiligd  beslag.
Voor lagere risico's zou men kunnen volstaan met een SKG**® cilinder in combinatie met SKG***® cilindertrekbeveiligd  beslag.

Is er sprake van een bestaande woning ( ouder dan 2 jaar ) dan is het zaak om alle deuren die toegang geven tot de woning te voorzien van óf SKG***® cilindertrekbeveiligd  beslag óf SKG***® cilindertrekbeveiligde cilinders ( eisen PKVW )
Voor nieuwe woningen is het al vanaf 2011 een eis.

met vriendelijke groet,
EPE

Edgar

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Hoe meer je weet, hoe beter je weet wat je (nog) n
    • Bekijk profiel
Re: Welke slotcilinders zijn goed?
« Reactie #7 Gepost op: zondag 20 november 2016, 07:35 »
Zijn de eisen die gesteld worden onder het politiekeurmerk ergens in te zien?  Hun website komt niet verder dan het inschakelen van een expert.
Ik wil gewoon zelf weten waaraan mijn huis zou moeten voldoen, en welke maatregelen ik daarvoor eventueel moet gaan nemen.
Nu denk ik dat de rookmelders missen, dat ramen voorzien moeten zijn van SKG** beslag en deursloten van SKG*** voorzien moeten zijn.
Mijn scharnieren zijn bv SKG**. Er zitten er 3 op een deur. Daarmee verwacht ik aan de norm te voldoen, maar of dat waar is?

Kortom: ik zoek de eisen al dan niet met een checklist. Enig idee waar ik dit kan vinden?