Auteur Topic: Antimask door stoomvorming keuken  (gelezen 4339 keer)

gb1974

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Antimask door stoomvorming keuken
« Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016, 16:03 »
Bij een klant (onderwijsinstelling) hebben wij een melder in een keuken geplaatst. Nu geeft deze melder regelmatig een antimask melding terwijl er verder niks aan de hand is.
Na onderzoek blijkt dat er een industriele wasinstallatie in het gedeelte staat waar de PIR zit welke bij het open doen stoom naar buiten laat gaan. Na een test door een aantal keren achter elkaar de wasinstallatie te gebruiken ging de PIR weer in Antimask.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing om te voorkomen dat dit weer voor komt. Wat is hier de beste oplossing?
Antimask uitschakelen overdag? Maar dit mag volgens mij niet.

amekalala

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 57
  • Bedenk dit: net voor de storing was alles nog goed
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicetechnicus inbraakmeld/cctv/data/intercom/etc.
Re: Antimask door stoomvorming keuken
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016, 18:58 »
Misschien is het mogelijk om de detector te verplaatsen naar een andere hoek van de ruimte.
Anti-Mask uitschakelen kan ook maar dat kan alleen bij een lage/minder hoge risico klasse.
Je zou bijvoorbeeld ook een actief infrarood kunnen plaatsen,maar de vraag is kan en of mag dat wel, ook dat word bepaald aan de hand van je risico klasse.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Antimask door stoomvorming keuken
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016, 21:12 »
Ik zou zeggen verdiep je eens in de verschillende vormen van antimask detectie. ;)
De regelgeving zegt niets over welke vorm je moet gebruiken, als het er maar op zit en reageert zodra de melder voor een bepaalde tijd is afgedekt.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Antimask door stoomvorming keuken
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2016, 13:27 »
Als ik avonds tijdens het inschakelen na mijn brand en sluitronde een AntiMask in het scherm krijg, laat ik de melding staan en loop er ff heen... kwestie van lopen....

anders moet er bekeken worden of een andere vorm mogelijk van detectie die binnen de eisen past. misschien plafondmelder?
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Mark rijswijk

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Antimask door stoomvorming keuken
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2016, 19:28 »
Een autoreset misschien een optie of via looptest uit laten schakelen. Bij inschakelen zal je de melding krijgen en voer je de looptest uit. Zie je meteen of het niet toevallig iets anders is. Neem aan dat wasinstallatie alleen gebruikt wordt wanneer systeem niet actief is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk