Auteur Topic: Afgifte opleverbewijzen en certificaten  (gelezen 5401 keer)

gb1974

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Gepost op: woensdag 21 september 2016, 09:32 »
Hoe gaan jullie om met de afgifte van Opleverbewijzen en certificaten voor inbraakbeveiligingsinstallaties?

Bij een nieuwe installatie geef je een opleverbewijs of certificaat af, maar moet je na dat deze verloopt een nieuwe afgeven of is dit niet verplicht? En rekenen jullie hier een vergoeding voor?

En hoe gaan jullie om wanneer een klant voor zijn verzekering een opleverbewijs vraagt terwijl hij al jaren geen onderhoudscontract meer heeft?

Wimliams

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Bedenk eer ge begint.
    • Bekijk profiel
  • Functie: Engineer Fire Safety@Security
Re: Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 september 2016, 11:50 »
Beste gd1974,
hercertificeren van een installatie is alleen mogelijk als de installatie in de voorgaande periode vanaf oplevering tot op verloop van certificaat in onderhoud is geweest. Is er geen onderhoud uitgevoerd dan is het opleverbewijs/certificaat al na 1 jaar verlopen. Als er tussentijds geen onderhoud uitgevoerd is dan zal voor hercertificering nagegaan moeten worden of de installatie nog voldoet aan alle vooraf gestelde eisen.

Als een klant voor de verzekering een bewijs nodig heeft dan geldt eigenlijk hetzelfde. Een tijdens oplevering afgegeven bewijs is 5 jaar geldig mits er het voorgeschreven onderhoud (minimaal 1 maal per jaar) uitgevoerd wordt. Dus als er al een aantal jaren geen onderhoud uitgevoerd wordt is ook het eerder afgegeven document niet meer geldig en zal ook hier bekeken moeten worden of de installatie nog voldoet en onderhoud zal moeten plaatsvinden zodat alles weer getest is en correct functioneert alvorens hercertificering plaats kan vinden. Het gaat hier inhoudelijk om werkzaamheden dus zijn hier kosten aan verbonden.

Indien we hercertificeren naar aanleiding van onderhoud dan geven we na het uitvoeren van de onderhoudswerkzaamheden en eventuele aanpassingen van gebreken aan de installatie "gratis" een nieuw certificaat als onderdeel van het onderhoud.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 september 2016, 09:47 »
en wat mag/kan je rekenen voor de eerste afgifte van het document, en eventuele verlenging.
Ik snap dat je die gratis geeft na het onderhoud, de continuďteit van het onderhoud wil je graag houden :D

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 september 2016, 12:25 »

Wimliams

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Bedenk eer ge begint.
    • Bekijk profiel
  • Functie: Engineer Fire Safety@Security
Re: Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 23 september 2016, 14:01 »
Steef,

voor het afgeven van een certificaat mag en kan je berekenen wat je wil. Echter als Borg gecertificeerd bedrijf "moet" je altijd een certificaat/opleverbewijs verstrekken. Het verstrekken van een certificaat/opleverbewijs is onderdeel van onze werkwijze en is daarom in onze offertes en onderhoud ingebakken en wordt dus standaard afgegeven.
Als kosten kan je denken aan de tijd voor afgifte, de tijd voor beheer van de regeling verdeeld over je klanten en de inkoopkosten van het document. Voorgaande kosten zijn voor elk bedrijf verschillend dus ook elk bedrijf geeft een andere prijs op. Ik heb in de loop van de tijd prijzen gezien van € 0,- tot € 265,-.

TSteenbeek

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Adviseur
Re: Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 28 september 2016, 08:23 »
Tevens zal een Borg-opleverbewijs /certificaat wel ergens op moeten zijn gebaseerd, met daaraan gekoppeld een PVE, beveiligingsplan en projectietekening.

Suc6

bartjuh85

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Afgifte opleverbewijzen en certificaten
« Reactie #6 Gepost op: zondag 24 september 2017, 11:17 »
Hoe doen jullie dat dan als je een opleverbewijs/certificaat afgeeft maar de klant nergens aan hoeft te voldoen en bijv geen doormelding wil? Je voldoet dan namelijk in sommige gevallen niet aan de VRKI?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk