Auteur Topic: ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied  (gelezen 4632 keer)

SanderC

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied
« Gepost op: donderdag 25 augustus 2016, 20:26 »
Hallo allemaal,

Ik zit even met een uitdaging.
De ats 4000 is opgedeeld in 2 gebieden en deze gebieden worden gescheiden middels een deur met een vasthoudmagneet om ongewenst heen en weer lopen te voorkomen.

Op deze deur zit ook een deurcontact en deze word ingeschakeld als in zonder controle omdat bij het inschakelen van 1 van de gebieden eerst de kleefmagneten los dienen te laten.

Tot zover gaat ook alles goed, maar nou moet de magneet een alarm geven als iemand toch ongewenst door de deur wil gaan als 1 van de gebeiden in uitgeschakeld, doormiddel van het indrukken van een groene handmelder. Omdat deze magneet in beide gebeiden is aangezet zal deze nooit een alarm genereren zodra 1 van de gebeiden is uitgeschakeld.

Hoe kan ik dit oplossen? en toch een alarm krijgen als men ongewenst door de deur wil gaan als 1 van de gebieden is uitgeschakeld

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 augustus 2016, 20:38 »
Ik zou zeggen via een macro logica en een virtuele ingang of 2.

SanderC

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 augustus 2016, 20:57 »
Ik kan dus geen virtueel gebied aanmaken en daar het deurcontact inzetten. Zodra 1 van de 2 gebieden ingeschakeld word dat het virtuele gebied meeschakeld

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 augustus 2016, 21:06 »
Dre heeft het ook niet over een virtueel gebied.

Hang een actievlag aan de betreffende ingangang en geef die het type ingang naar actievlag 24u.
Maak 2 macros aan naar virtuele ingangen en plaats die in het juiste gebied.

Testen,  en klaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SanderC

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 augustus 2016, 21:10 »
Top bedank zal dit morgen proberen!!

SanderC

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS deur met vasthoudmagneet moet alarm genereren bij inschakeling van 1 gebied
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 1 september 2016, 20:56 »
Hallo,

Bedankt, dit was inderdaad de oplossing!!