Auteur Topic: Elro HA68S  (gelezen 4410 keer)

buma0071

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Elro HA68S
« Gepost op: donderdag 21 juli 2016, 22:50 »
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik heb sinds enige tijd een Elro HA68S alarmsysteem.
Tot vandaag belde het systeem altijd naar mijn mobiel als er een alarmmelding was.
Vandaag echter niet meer. Had wel een alarm gehad toen ik thuis kwam (gelukkig geen inbraak gehad).

Het systeem belt nu niet meer uit (geprobeerd in de testmodus) en ik kan ook niet meer naar huis bellen.
Het systeem is op de normale telefoonlijn aangesloten via een Experiabox.

Heb al meerdere dingen geprobeerd (resetten experiabox, kabels gecontroleerd) maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand een oplossing of tip voor mij om weer telefonisch bereikbaar te zijn en om het systeem weer actief te maken zodat het mij belt bij een alarm.

Alvast bedankt.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Elro HA68S
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 21 juli 2016, 23:54 »
ten eerste het is als je een inbraakcentrale aansluit via een modem en daarvan dus de telefoonlijn af pakt zeker geen garantie dat het werkt of zelfs gewoon de ene keer wel de andere keer niet.
Dat jou telefoonlijn verder het niet meer doet kan ik zo even niet zeggen, kan zijn dat de centrale constant probeert te bellen maar dit niet lukt omdat je dit doet via een modem.
Heb je ook al geprobeerd om de inbraakcentrale er tussenuit te halen en dan te kunnen bellen? en wat hoor je als je probeert te bellen?